۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۱۳
کد خبرنگار: 985
کد خبر: 85518049
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۲۴ درصدی بارش‌های استان اردبیل در فصل بهار

اردبیل - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از افزایش ۲۴ درصدی بارش‌های فصل بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از اداره کل هواشناسی استان اردبیل، مجید کوهی روز یکشنبه گفت: شروع سال آبی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با کاهش نسبتا شدید بارش‌های پاییزه برای استان اردبیل همراه بود، اما با بارش‌های خوب زمستان و بهار نه تنها کسری بارش فصل پاییز جبران شد، بلکه متوسط بارش استان طی ۹ ماه اخیر نسبت به سال قبل هفت درصد و نسبت به دوره بلندمدت ۳۴درصد افزایش یافت.

وی افزود: متوسط بارش استان در فصل بهار ۱۴۰۳ برابر با ۱۵۳ میلی‌متر بوده است که نسبت به مدت مشابه طی سال‌های گذشته (نرمال) و همچنین بهار ۱۴۰۲، افزایش ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل عنوان کرد: طی فصل بهار ۱۴۰۳ به غیر از شهرستان‌های اصلاندوز و پارس آباد که کاهش ۱۰ و ۶ درصدی بارش نسبت به شرایط عادی یا نرمال داشته‌اند، در بقیه شهرستان‌های استان با افزایش بارش مواجه بودیم.

وی یادآور شد: میزان این افزایش بارندگی در نمین و نیر ۳۸ درصد، مشگین‌شهر و خلخال ۳۴ درصد، اردبیل ۲۵ درصد، انگوت، سرعین و گرمی ۱۸ تا ۲۰ درصد، کوثر هفت درصد و بیله سوار بدون تغییر بوده است.

کوهی ادامه داد: در این مدت بیشترین بارش تجمعی به میزان ۱۷۱ تا ۱۸۸ میلی‌متر در شهرستان‌های خلخال، نیر، مشگین‌شهر و سرعین دریافت شد و کمترین میزان بارش‌های دریافتی نیز در شهرستان‌های اصلاندوز، بیله‌سوار و پارس آباد به میزان ۸۳ تا ۹۶ میلی‌متر بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha