صادقی: جبهه اصلاحات باید افراد را برای حضور در انتخابات از تردید خارج کند

مشهد- ایرنا- فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه داریم به عنوان جبهه اصلاحات افراد دچار تردید برای حضور در انتخابات را از دودلی خارج کنیم که در روزهای اخیر نشانه هایی دیده شده است.

به گزارش ایرنا، محمود صادقی عصر یکشنبه در همایش حامیان دکتر مسعود پزشکیان در مشهد با عنوان "رای به حاکمیت قانون، عقلانیت و حقوق شهروندی" افزود: حادثه تلخ سقوط بالگرد رییس جمهور شهید همه را غافلگیر کرد و طبق قانون مقدمات انتخابات توسط مسوولان به خوبی انجام شد.

وی اضافه کرد: اگرچه فرایند انتخابات در کشور از عیوبی رنج می برد و قانون اساسی تحقق نیافته است، اما حضور نقش آفرین مردم می تواند ما را به سمت آرمان ها پیش ببرد.

این فعال اصلاح طلب افزود: حدود سه ماه قبل راهبرد اصلاح طلبان عدم مشارکت فعال در انتخابات بود اما اکنون مشارکت فعال در انتخابات ریاست جمهوری جایگزین شده است.

وی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری حاکمیت یک دست شده در سه سال اخیر افشاگری های در پی داشت و اصلاح طلبان با توجه به شرایط غیرمترقبه این انتخابات تصمیم به مشارکت گرفتند.

صادقی افزود: نهاد ریاست جمهوری از نهادهای اثرگذار است و قدرت ریاست جمهوری غیرقابل انکاری است.

این عضو جبهه اصلاحات افزود: جبهه اصلاحات قرار شد در انتخابات مشارکت کند و کاندیداها اعلام شدند و قرار شد اگر کاندیداهای ما تایید نشوند در انتخابات مشارکت نکنیم.

صادقی گفت: سه کاندیدا از سوی اصلاحات معرفی و مسعود پزشکیان توسط شورای نگهبان تأیید شد و یک نفر اصلاح طلب در مقابل پنج نفر از جبهه مقابل انتخاب شد که یکپارچه از وی حمایت می کنیم.

وی گفت: از مردم نیز دعوت به مشارکت در انتخابات می کنیم و امیدواریم شاهد انتخابات پرشور باشیم.

وی گفت: قانون و اجرای آن از شعارهای دکتر پزشکیان است و قانون باید برمبنای عدالت باشد.

صادقی اضافه کرد: اصل برابری عموم در برابر قانون نیز بسیار مهم است و طبق قانون اساسی فرد در راس حاکمیت در اجرای قانون مانند سایر افراد در کشور است.

وی گفت: اصلاح طلبان از گذشته خواهان حاکمیت قانون بوده اند.

وی افزود: تصمیمات شتاب زده و عدم اطمینان نسبت به آینده مردم را کلافه کرده است، محور قرار دادن علم در نظام تصمیم گیری از رویکردهای دکتر پزشکیان است.

صادقی اضافه کرد: عدالت و عدم تبعیض در ایجاد فرصت برای شهروندان از دیگر رویکردهای دکتر پزشکیان و جبهه اصلاحات است و حمایت از اقوام مختلف در راستای نگرش عدالت گرایان این کاندید انتخابات ریاست جمهوری است.

وی تاکید کرد: باید رای های خاکستری را پای کار آورد، از این فرصت تاریخی نباید اغفال کرد.

جبهه اصلاحات انتخابات مجلس را تحریم کرده بود

فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی گفت: طبق تحلیل جبهه اصلاحات، انتخابات اسفند ١٤٠٢ از شرایط مطلوب برای مشارکت فعال برخوردار نبود و فاقد حدنصاب از حیث رقابتی بودن بود.

صادقی افزود: قوه مقننه نیز از اثرگذاری لازم برخوردار نیست و کسانی که شانس نمایندگی پیدا می کنند مطالبات مردم را نمی توانند دنبال کنند.

وی گفت: مردم هم دیدند اگر نسبت به انتخابات بی تفاوت باشند در حیطه زندگی شان چه اتفاقاتی رخ می دهد.

این عضو جبهه اصلاحات افزود: شیوه مدیریت در سه سال اخیر زندگی مردم را دچار ضعف فراوان کرده است.

وی ادامه داد: لوایح پولشویی اف ای تی اف مجلس دهم همچنان در مجمع تشخیص مصلحت نظام خاک می خورد.

این فعال اصلاح طلب افزود: با توجه به حوادث سال ١٤٠١ و برخورد خشونت بار با مردم قابل پیش بینی بود جامعه رغبتی به حضور در پای صندوق های رای در اسفند پارسال ندارند.

وی گفت: در سه سال گذشته در فضای دانشگاهی حراست بر ریاست، ریاست می کند و عرصه بر زندگی علمی تنگ شده است.

صادقی اضافه کرد: در این شرایط دولت اصلاحات می تواند بارقه امیدی برای کشور باشد.

استاد حقوق دانشگاه آزاد مشهد و فعال اصلاح طلب در خراسان رضوی نیز در این همایش اظهار کرد: این همایش توسط معاونت حقوقی ستاد دکتر پزشکیان برنامه ریزی شده است.

عباس شیخ الاسلامی اضافه کرد: در جامعه ضعف هایی وجود دارد و امیدواریم با ریاست جمهوری دکتر پزشکیان حاکمیت قانون محقق شود.

وی گفت: دکتر پزشکیان در حاکمیت قانون قوی تر از سایر کاندیداها می تواند عمل کند البته در دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی نیز حاکمیت قانون محقق شد.

شیخ الاسلامی افزود: رقیب دکتر پزشکیان سایر کاندیداها نیستند بلکه قشر ناامید هستند، ما هم به دنبال اصلاحات در کشور هستیم.

وی گفت: عده ای در کشور تحریم انتخابات را پیش گرفته اند اما امیدواریم با آمدن پای صندوق های رای و حمایت از دکتر پزشکیان زمینه تغییر در جامعه را فراهم کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha