۳ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۵
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85518174
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سوریه خواستار اقدام جامعه جهانی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل شد

تهران – ایرنا – وزارت امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه ای از کشورهای جهان خواست برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بین المللی و قانون بین المللی انسانی و منشور سازمان ملل متحد گام های عملی بردارد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری سانا به نقل از وزارت امور خارجه سوریه گفت: بشریت از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون چنین جنایت شنیع و نسل کشی که رژیم صهیونیستی در سراسر خاک فلسطین و به ویژه نوار غزه مرتکب شده، اشغالگر را تجربه نکرده است؛ این در حالی است که برخی از کشورهای غربی در ارتکاب این جنایات با رژیم صهیونیستی همدست هستند.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: در حالی که اکثریت قریب به اتفاق جامعه جهانی این جنایات شنیع رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند، اما این امر، هیچ گونه تأثیری بر مواضع سران نژادپرست رژیم صهیونیستی نداشته و آنها، نسل کشی را به شعار، هدف و سرلوحه کارشان تبدیل کرده اند که با استفاده از آن، درصدد ادامه اشغال فلسطین و خاک سایر کشورهای عربی هستند.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه سوریه تأکید شده است: اظهارات پیاپی مقامات رژیم صهیونیستی و همپیمانان غربی شان مبنی بر گسترش جنگ کنونی به سایر جبهه ها، انعکاس واقعی هشدارهای سوریه و سایر کشورها از سال ۱۹۴۸ تاکنون است.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد: کشورهای جهان که خواستار در امان ماندن نسل های آتی شان از آینده ای خونبار مانند سرنوشت ملت فلسطین هستند باید برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بین المللی، قانون بین المللی انسانی و منشور سازمان ملل متحد اقدام کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است: امروزه به طور مداوم و روزانه شاهد به خاک و خون غلتیدن فلسطینی ها در سرزمین مقدس فلسطین هستیم که این جنایات در مقابل ناکامی بین المللی در زمینه الزام به اجرای قوانین و احترام رژیم صهیونیستی به حقوق فلسطینی ها صورت می گیرد. بلکه سران رژیم اشغالگر به طور مداوم، ترغیب به جنگ نسل کشی می نمایند.

وزارت خارجه سوریه در پایان خاطرنشان کرد: بار دیگر از بقایای جامعه جهانی، می خواهیم برای متوقف کردن این نسل کشی و جنایات ارتش رژیم صهیونیستی و سران جنایتکار و اندیشه های فاشیستی آنها اقدام نمایند و ارتش آن رژیم را به عنوان یک ارتش جنایتکار معرفی کنند.

وزارت خارجه سوریه همچنین خواستار پیگرد کابینه و سران رژیم اشغالگر قدس براساس قوانین بین المللی به دلیل ارتکاب جنایات علیه فلسطینی ها و بشریت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha