۳ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۱۶
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85518224
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خوزستان: اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان تسریع یابد

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان ضمن تاکید بر خانه دار شدن مردم در دولت سیزدهم گفت: روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان باید سریعتر دنبال شود.

به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب یکشنبه شب در شورای مسکن خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان در بخش مسکن مهر بعد از تهران، بدترین وضعیت را دارد که زیبنده این استان نیست.

وی افزود: وضعیت مسکن مهر خوزستان باعث شده تا متقاضیان نسبت به طرح نهضت ملی مسکن بدبین شوند لذا باید تلاش بیشتری در این خصوص انجام داد.

استاندار خوزستان بیان کرد: باید تا قبل از شروع به کار دولت چهاردهم تعدادی از واحدهای نهضت ملی مسکن استان، به متقاضیان واگذار شود تا مردم طعم خانه دار شدن را در همین دولت بچشند.

وی افزود: طرح های نهضت ملی مسکن در برخی از شهرهای استان از پیشرفت بالایی برخوردارند که انتظار داریم این تعداد واحد در مدت ۳۰ روزه تکمیل و تحویل متقاضیان داده شود.

حسینی محراب گفت: باید در یک ماه آینده نواقص خانه‌ها درخصوص آب و فاضلاب، برق و همچنین آسفالت معابر برطرف و مردم در این واحدها مستقر شوند.

استاندار خوزستان: اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان تسریع یابد

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان نیز در این نشست از آماده‌سازی اراضی ۶۲ هزار واحد مسکونی در استان خبر داد و گفت: ۵۰ هزار واحد در بخش شهری و ۱۲ هزار واحد در بخش روستایی است.

وی افزود: این اراضی به متقاضیانی که آورده ۴۰۰ میلیون ریالی واریز کنند واگذار خواهد شد.

خانچی با بیان اینکه طرح‌های نهضت ملی مسکن با شتاب بیشتری اجرا خواهند شد، اظهارکرد: برای هفته دولت، ۲ هزار واحد در استان آماده واگذاری است که در زمان مقرر، زیرساخت‌های آنها فراهم خواهد شد.

بر اساس این گزارش طرح نهضت ملی مسکن از سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم اجرا شد که سهم خوزستان ساخت ۲۸۰ هزار واحد در طول چهار سال است.

۴۰ هزار واحد از این تعداد باید در شهرهای جدید جانمایی شود همچنین ۷۶ هزار واحد از سهمیه استان مربوط به مسکن روستایی است.

همچنین تعهد استان در طرح مسکن مهر، ساخت بیش از ۷۷ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر بود که ساخت این واحدها در دولت نهم آغاز شد. اکنون ۱۴ هزار مسکن مهر نیمه تمام در خوزستان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha