مردم با حضور پای صندوق های رای و انتخاب آگاهانه در ساخت اندیشه تمدن ساز اثرگذار هستند

همدان-ایرنا- معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان گفت: فرد فرد مردم باید به این نکته توجه کنند که با حضور پای صندوق های رای و انتخاب نامزد آگاهانه، به دور از هیجانات و شعارزدگی های معمول و سطحی در ساخت یک اندیشه تمدن ساز اثرگذار هستند.

مجید رضایی والا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در برهه حساس کنونی که پی ریزی تمدن ایرانی-اسلامی از اهداف متعالی این نظام مقدس و امید بخش مستضعفان و مظلومان جهان است همراهی عموم مردم برای گام برداشتن به سوی ساخت پایه های فرهنگ چنین تمدنی قوت آفرین است و همراهی مردم مسیر دشوار را تا رسیدن به قله درخشش این تمدن هموار می کند.

وی ادامه داد: از جهت دیگر مشارکت فراگیر از آنجا که فرصت رشد همگانی و برابر استعدادها را فراهم می کند عین عدالت است و چون نظارت جمعی را افزایش می دهد به طور قطع کاهش دهنده فساد است و شکل گیری گفت و گوی اجتماعی و مشارکت مردم، اعتماد و همدلی در جامعه را افزایش می دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی همدان افزود: انتخابات یکی از ارکان جمهوریت در کشورهاست، اینکه آحاد مردم احساس تاثیرگذاری و مشارکت در امور کشور داشته باشند آنان و میهن شان را بزرگ می کند و عزت می بخشد.

رضایی والا اظهار کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) با بیان کلمه "وظیفه شرعی" برای این مشارکت مهم، مردم را متوجه مسئولیت آنان در حکومت اسلامی و سهم آنان می کند.

وی یادآور شد: در نگاه اسلامی مشارکت و رای دادن صرفا یک حق نیست که بتوان از آن صرف نظر کرد بلکه یک وظیفه و مسئولیت است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی همدان افزود: وقتی امری وظیفه می شود دارای ابعادی مثل پاسخگویی و انجام آن می شود، انجام این امر الزامی است و برای نتیجه آن باید پاسخگو بود و برای انجام صحیح آن نیاز به اطلاعات، علم، آگاهی و آمادگی و مهارت است.

وی ادامه داد: تحریم کردن این امر حیاتی در جامعه یا تخریب کردن این فعالیت و یا انجام این مشارکت بدون آگاهی، جامعه و نظام اسلامی را متضرر می کند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند انتخابات یک وظیفه است و هر کسی با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است.

رضایی والا اظهار کرد: آنچه که بیش از پیش باید به آن توجه کرد انجام این وظیفه است و در مرحله بعد تلاش به انجام آن با بهترین کیفیت و با بیشترین آگاهی است زیرا هر گاه این وظیفه از طرف تمام ملت انجام گیرد توان مطالبه گری نیز بیشتر می شود.

به گزارش ایرنا، یک هزار و ۳۱۳ شعبه اخذ رأی استان همدان برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تجهیز و آماده شدند و بیست هزار نفر در استان در برگزاری این انتخابات مشارکت خواهند داشت.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه هفته جاری هشتم تیرماه در سراسر کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha