صادقی: در این برهه حساس بین‌المللی و منطقه‌ای اهمیت حضور ایرانیان در انتخابات مضاعف است

تهران-ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در کانبرا گفت: در این برهه حساس بین‌المللی و منطقه‌ای اهمیت حضور ایرانیان در انتخابات مضاعف است.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، احمد صادقی سفیر جمهوری اسلامی ایران در استرالیا با انتشار ویدئویی در حساب رسمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کانبرا پایتخت استرالیا در فضای مجازی با اشاره به این که ایرانیان به دلیل نگاه و طمع دشمن به کشور در این برهه زمانی با همدلی حضور مضاعفی در انتخا خواهند داشت،ابراز امیدواری کرد که با بالا بردن میزان مشارکت در این دوره از انتخابات برگ زرین دیگری در تاریخ کشور افزوده شود.

سفیر ایران در کانبرا در این پیام ویدئویی افزود: با توجه به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در ۸ تیر ۱۴۰۳ همزمان با ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ در ایران و در حوزه‌های انتخابیه خارج از کشور برگزار می‌شود، به اطلاع می‌رسانم که در کشور استرالیا به همت و پیگیری ایرانیان عزیز و علاقه‌مند به کشورمان انتخابات در ۴ حوزه انتخابیه در شهرهای کانبرا، سیدنی، ملبورن و بریزبن از ۹ صبح تا ۹ شب برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات در کنار اخذ آراء هموطنان میزهای خدمت کنسولی توسط همکاران در این ۴ حوزه برقرار شده تا کار تایید امضاء و ارائه سایر خدمات کنسولی به هموطنان انجام شود.

صادقیی تصریح کرد: ما در این برهه حساس بین‌المللی و منطقه‌ای اهمیت حضور ایرانیان در انتخابات را مضاعف می‌بینیم، ایرانیان در کنار به منصه عمل درآوردن مشارکت خودشان در تعیین سرنوشت و انتخاب مجریان خودشان به دلیل شرایط خاص و نگاه و طمع دشمن به کشورمان در این برهه زمانی این اهمیت حضور، یکدلی و همدلی خودشان را در انتخابات مضاعف خواهند کرد.

دیپلمات ارشد کشورمان در استرالیادر پایان گفت: زنده باد ایرانیان، پاینده باد ایرانیان.

به گزارش ایرنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کانبرا پیش تر و در روزهای گذشته، در اطلاعیه شماره ۳ در مورد برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران که در حساب رسمی خود در فضای مجازی منتشر کرد، شعب چهارگانه اخذ رای در شهرهای کانبرا، سیدنی، ملبورن و بریزبن را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: پیرو اطلاعیه های قبلی سفارت در مورد برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استرالیا به اطلاع هموطنان عزیز می رساند که انتخابات در روز جمعه مورخ ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۸ تیر ۱۴۰۳ از ساعت ۹ تا ۲۱ برگزار می شود.

در ادامه این اطلاعیه اشاره شده است: به موجب قانون افرادی می توانند در این انتخابات شرکت کنند که متولد ۱۳۸۵/۰۴/۰۸ و قبل از آن باشند. واجدان شرایط می توانند با در دست داشتن گذرنامه شناسنامه یا کارت ملی به یکی از شعب چهارگانه اخذ آرا در شهرهای زیر مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha