به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، محمدمهدی ذوالفقارزاده در مراسم اختتامیه اولین رویداد ملی نوآوری اجتماعی راه نو اظهار داشت: نوآوری اجتماعی و فرهنگی و فرهنگ نوآوری یکی از اولویتهای پنجگانه مورد تأکید وزارت علوم است و در این راستا برنامههایی؛ از جمله برگزاری رویداد راه نو طراحی و برای حمایت از اجرای آن به ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه شد.
وی رویکرد این رویداد را بهرهگیری از ظرفیت ذینفعان و استفاده از ایدههای نوآورانه آنان در راستای کمک به حل مسأله اعتیاد دانست و افزود: به میدان آمدن ذینفعان میتواند نقش و کارکرد به مراتب بالاتری در حل مسأله داشته باشد.
ذوالفقارزاده با تأکید بر ضرورت تحقق مسئولیت اجتماعی دانشگاه در قبال موضوعات مهم جامعه اظهار داشت: آنچه در نوآوری اجتماعی مهم است، ادارک مسئولیتپذیری اجتماعی است. به عبارت دیگر مسئولیتپذیری اجتماعی پیش شرط ورود به عرصه نوآوری اجتماعی است.
وی با اشاره به سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار، شهید چمران را مصداق بارز مسئولیتپذیری اجتماعی دانست که علیرغم جایگاه علمی رفیع خود در هر عرصهای که شرایط جامعه ایجاب میکرد، به عنوان شخصیتی مؤثر در صحنه حاضر میشد.
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامهریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت در ادامه از تدوین آییننامه اعطای نشان مسئولیت اجتماعی خبر داد و افزود: نشان مسئولیت اجتماعی دانشگاه با رویکرد وزن بخشیدن به کنشهای مسئولانه دانشگاهها و دانشگاهیان در ارتباط با نظام مسائل جامعه طراحی شده است.
اولین رویداد ملی نوآوری اجتماعی «راه نو» با محوریت پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در جامعه دانشجویی با تأکید بر سراهای دانشجویی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.
دبیرعلمی رویداد راه نو در آیین اختتامیه این رویداد نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی، درباره اهمیت توجه به موضوع اعتیاد، آسیبهای اجتماعی ناشی از این معضل در جامعه دانشجویی و بالطبع خانواده ها و بدنه جامعه صحبت کرد.
علی اصغر سعدآبادی رویداد راه نو را در راستای کنترل و پیشگیری از اعتیاد و تقویت حضور اجتماعی نخبگان و جوانان و استحکام بخشیدن به نقش آفرینی ایشان عنوان کرد و افزود: اولین رویداد راه نو پس از پنج مرحله با انتخاب ۸ تیم برتر که در حوزه های مختلفی چون انیمیشن تعاملی، گیمیفیکیشن، هوش مصنوعی و غیره طرح های خود را ارائه دادند به ایستگاه پایانی رسید.
همچنین در انتهای مراسم به ترتیب نفر اول ۲۰ میلیون تومان، نفر دوم ۱۵ میلیون تومان و نفر سوم ۱۰ میلیون تومان به عنوان جایزه تعلق گرفت و از گروه های برگزیده با ارائه تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان، امکان تأمین فضای استقرار برای تیمهای برگزیده، هدایتگری ارتباط با صنعت و دریافت مجوزها و هدایتگری به سمت تولید انبوده و تجاریسازی حمایت شد.
نظر شما