نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برنامه خود در بخش تعاون را بیان کنند

شیراز- ایرنا- عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران گفت: به رغم اهمیت بخش تعاون و چرخه مالی سالانه چند هزار میلیاردی این بخش اما هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاکنون هیچ برنامه توسعه‌ای برای این بخش ارائه نکرده اند که ضرورت دارد این برنامه‌ها را بیان کنند.

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون، مجتبی محلاتی افزود: در حالی شاهد این بی‌تفاوتی به بخش تعاون هستیم که در برنامه‌های توسعه‌ای، سهم ۲۵ درصدی و در اصل ۴۴ قانون اساسی هم به همین میزان سهم برای بخش تعاون در نظر گرفته شده و قرار بوده بخش تعاون در کنار دولت و بخش خصوصی، در توسعه کشور نقش آفرین باشد.

وی ادامه داد: به رغم اهمیت این بخش اما تا کنون هیچ یک از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اقبالی به این بخش نداشته‌اند و تعاونگران برای انتخاب رییس جمهور اصلح، منتظر اعلام برنامه نامزدها در حوزه تعاون هستند.

او اظهار کرد: این وضعیت باعث دلگیری تعاونگران شده و آنها نگران رانده شدن بخش تعاون به حاشیه اقتصاد هستند.

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران گفت: علاوه بر حمایت رهبر معظم انقلاب از بخش تعاون، شهید رییسی نیز در دوران پربار سه ساله ریاست جمهوری‌ خود توجه بسیار خوبی به بخش تعاون داشت و با تعاونگران جلسات متعددی برگزار کرد اما در هیچ یک از برنامه‌های مستند، پرسش و پاسخ و یا مناظره‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که تاکنون شده بوده ایم عملا اقبالی از سوی این کاندیداها به بخش تعاون دیده نشد.

محلاتی افزود: این در حالی است که بیش از نیمی از جمعیت کشور عضو شبکه بزرگ تعاون هستند و چرخه مالی بخش تعاون در زیر بخش های مختلف تولید، توزیع و مصرف سالانه هزاران میلیارد ریال است و تعاون، بخش قابل توجهی از اقتصاد را در اختیار دارد.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برنامه خود در بخش تعاون را بیان کنند

بخش تعاون بهترین ظرفیت برای توزیع عادلانه ثروت
وی، بخش تعاون را بهترین ظرفیت برای توزیع عادلانه ثروت دانست و گفت: این بخش با ‌جمع‌آوری نقدینگی های هر چند اندک، ضمن جلوگیری از ورود این نقدینگی ها به بخش‌های دلالی، آنها را در مسیر رونق اقتصادی قرار داده و سود حاصل از این فعالیت ها را دو باره به سهامداران بر می‌گرداند که این مهم در توزیع عادلانه ثروت بسیار حائز اهمیت است.

محلاتی، ضمن تاکید بر لزوم فعال شدن بیش از پیش بخش تعاون در زمینه‌های مختلف معیشت، تامین نهاده ها، دارو، امنیت غذایی و سلامت افزود: دولت با اتکا به نقش تعاونی‌ها در بخش های مختلف، می‌تواند مدیریت بهتری داشته باشد.

نائب رییس اتاق تعاون استان فارس گفت: اجرای کامل برنامه‌های دولت ها بدون توجه به بخش تعاون، امکان پذیر نیست از جمله اگر کاندیداها برنامه صاحب خانه کردن مردم با هزینه‌های پایین را دارند اجرای بخش اعظمی از این برنامه بر دوش شرکت‌های تعاونی مسکن است.

محلاتی افزود: تامین کالاهای اساسی نیز که پای ثابت برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری است بدون توجه به شرکت‌های تعاونی مصرف با زنجیره‌های گسترده که تا دورترین روستاهای کشور را پوشش می‌دهند نیز قابل اجرا نخواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha