وزیر ارتباطات فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهریار را افتتاح کرد

شهریار - ایرنا - با حضور وزیر ارتباطات ، استاندار تهران ، امام جمعه و فرماندار شهریار ، شهردار و مسئولین شهری و استانی آئین افتتاح پروژه بزرگ فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان تهران برگزار شد .

به گزارش ایرنا ، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات روز دوشنبه در آستانه عید سعید غدیر و در دهه امامت و ولایت با حضور در شهرستان شهریار در این مراسم که با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران ، خانواده معظم شهدا و جمعی از مسئولان شهری شهریار همراه بود در این مراسم شرکت کرد.

وزیر ارتباطات پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرهای شاهدشهر، فردوسیه، گلستان و چهاردانگه در استان تهران را افتتاح کرد و بیش از ۱۰۳ هزار خانوار در این شهرها به اینترنت فیبرنوری دسترسی پیدا کردند.

در این شهرها ظرف مدت ۸ ماه با نزدیک به ۱۲۰ کیلومتر حفاری و داکت گذاری توسط اپراتور ایرانسل، بیش از ۱۰۳ هزار خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفتند.

روز شنبه گذشته نیز وزیر ارتباطات با سفر به بجنورد، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در همه شهرهای خراسان شمالی را افتتاح کرد و ۱۴۷ هزار خانوار شهری در ۲۵ شهر این استان به اینترنت با سرعت هزارگیگابیتی دسترسی پیدا کردند.

پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در بیش از ۶۰۰ شهر کشور آغاز شده و در ۲۰۰ شهر به پایان رسیده است و بعد از ۱۰ هزار کیلومتر داکت گذاری و فیبرکشی، پوشش از ۸ میلیون خانوار فراتر رفته است.

مطابق برنامه تا پایان امسال میزان پوشش فیبرنوری از طریق ۱۰ اپراتور ارتباطی دارای پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به ۱۴ میلیون خانوار می‌رسد.

استاندار تهران در آئین افتتاح پروژه بزرگ فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان تهران شامل؛ شهرستان‌های فردوسیه، شاهدشهر، گلستان و چهاردانگه که با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، میر محمد غراوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، کیهان مدیر کل حوزه استاندار، فاتحی نژاد فرماندار و حجت الاسلام حسینی نوری امام جمعه شهریار و جمعی از مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی در محل سالن اجتماعات شهر فردوسیه این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: ارتباطات در سیر تکامل خود از پیچ و خم‌ها و محدودیت‌های بسیاری عبور کرده است.

فخاری افزود: ارتباطات زندگی بشریت را دگرگون کرده است که سهم‌ ارتباطات در سبد خانواده‌ها سهم عمده ای دارد و مردم به آن وابسته شده اند.

وی ادامه داد: تحول بنیادین در فیبرنوری و استفاده از ظرفیت بالا و حجم سریع داده‌ها در دولت سیزدهم تبدیل به یک قله افتخار شده است.

حضور وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح فیبر نوری در شهرستان شهریار

تجلیل مادر شهید از وزیر و استاندار

مادر بزرگوار شهید عبداللهی با حضور در جایگاه به خاطر زحمات صورت گرفته در دولت سیزدهم از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار تهران تجلیل به عمل آورد.

شهرستان شهریار در غرب استان تهران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha