۳۳۸ رای اولی قشمی بلوغ سیاسی خود را جشن می‌گیرند

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: ۳۳۸ نفر از دانش آموزان رای اولی مقطع متوسطه این شهرستان مرزی در انتظار برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند تا با خلق حماسه‌ای بزرگ بلوغ و شعور سیاسی خود را جشن بگیرند.

حسین رنجبر گلشواری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: یازده مدرسه در شهر قشم به عنوان شعبه اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته، تجهیز و آماده سازی شده است.

وی ادامه داد: دانش آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس، رییس جمهوری آینده را در تداوم خط نورانی شهیدان و در جهت تقویت مبانی و اندیشه های والای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) انتخاب خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: دانش آموزان رای اولی قشم همپای دیگر نقاط کشور برای نخستین بار موفق به مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور می‌شوند و در این دوره از انتخابات شاهد حضور دانش آموزان پایه دوازدهم در پای صندوق‌های رای این شهرستان مرزی در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس خواهیم بود.

رنجبر گلشواری اضافه کرد: دانش آموزان این شهرستان به نامزدی می اندیشند که برای پاسخگویی عملی به نیازهای حقیقی و مطالبات واقعی دانش آموزان به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت، ساماندهی فرهنگی و اقتصادی، سرمایه خود را شفاف و روشن ارایه کند.

وی از همه فرهنگیان جزیره قشم دعوت کرد تا یک بار دیگر با حضور پرشور در پای صندوق های رای بر اقتدار کشورمان در همه عرصه ها بیافزایند.

بر اساس بند(۲) ماده (۳۶) قانون انتخابات ریاست جمهوری، سن انتخاب کنندگان در انتخابات جاری ۱۸ سال تمام است. بنابراین تمامی متولدین روز هشت تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می توانند با همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی در روز جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کنند.

شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

به گزارش ایرنا، ستاد انتخابات کشور در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی و بر اساس اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را برگزار کرده است.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha