۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85518511
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ واحد مسکن روستایی در گنبدکاووس افتتاح شد

۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶
کد خبر: 85518511
۲۰۰ واحد مسکن روستایی در گنبدکاووس افتتاح شد

گنبدکاووس- ایرنا- ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال عصر دوشنبه در مراسمی به صورت تمرکز با حضور استاندار گلستان، جمعی از مدیران استانی و محلی در روستای قزلجه‌پشمک گنبدکاووس افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در این مراسم گفت: امروز شاهد افتتاح ۱۱ هزار و پانصدمین واحد نوسازی شده روستایی شهرستان گنبدکاووس در روستای قزلجه پشمک هستیم.

داود خسروی افزود: گنبدکاووس ۱۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که اهالی این روستاها با مراجعه به بنیاد مسکن مقاوم سازی خانه فرسوده خود را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: گنبدکاووس ۴۷ هزار واحد مسکونی روستایی دارد که ۲۳ درصد از خانه‌های روستایی استان گلستان را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به اینکه ۲۵ هزار خانه روستایی گنبدکاووس معادل ۵۲ درصد غیرمقاوم است، گفت: مقاوم سازی این واحدها در دستورکار بنیاد مسکن قرار دارد و تاکنون از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۰۰ نفر برای نوسازی خانه‌های خود متقاضی شدند.

خسروی افزود: از مجموع سهمیه ساخت سه هزار و ۱۶۰ واحد در گنبدکاووس در سه سال گذشته تاکنون ۷۲۰ واحد به بهره برداری رسیده و بقیه واحدها هم با پیشرفت‌های مختلف در حال ساخت و تکمیل است.

وی گفت: در راستای نهضت‌ ملی مسکن، مقاوم سازی ۲۱ هزار واحد مسکونی استان هدف‌گذاری شد که با تلاش‌های صورت گرفته این رقم به ۲۵ هزار واحد و صدور پروانه ساختمانی افزایش یافت.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha