۹ هزار و ۶۵۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان شمالی فراهم شد

بجنورد-ایرنا- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۹ هزار و ۶۵۵ فرصت شغلی برای نیازمندان این استان با پرداخت ۹ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در دولت سیزدهم فراهم شد.

نور محمد جهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دامپروری و اصلاح نژاد دام، زنبورداری، نوغان‌داری، قالی‌بافی، خیاطی، گلخانه و مشاغل خرد از جمله فرصت هایی شغلی است که در دولت سیزدهم ایجاد شد.

وی تصریح کرد: این نهاد حمایتی در این بازه زمانی علاوه بر پرداخت تسهیلات اشتغال زایی اقداماتی دیگر برای اشتغال مددجویان داشته است که برای ۶۶۷ نفر از طریق کاریابی ها شغل فراهم کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین این نهاد ۴۳ دستگاه تراکتور و ۳۲۵ دستگاه پنل خورشیدی نیز خریداری و به مددجویان برای فعالیت کشاورزی و ایجاد درآمد تحویل داد.

توزیع ۲ هزار جمعبه نوغان

وی گفت: این نهاد هرساله جعبه های تخم نوغان در اختیار خانوار های نیازمند قرار می دهد که امسال ۲ هزار جعبه تخم نوغان تحویل و پیله تر آنان بیش از چهار میلیون و ۲۵۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم خریداری می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی بر آموزش فنی و حرفه ای و مهارت افزایش جوانان تاکید کرد و افزود: در این راستا در دولت سیزدهم ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان ، دانش آموختگان دانشگاهی، متقاضیان از آموزش های فنی و حرفه ای برخوردار شدند که مقدمات ایجاد اشتغال برای آنان فراهم شد.

خودکفایی ۲ هزار و ۱۰۰ مددجو

وی گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ مددجوی زیر پوشش این نهاد حمایتی در سال گذشته خودکفا و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

جهانی اظهار کرد: این مددجویان با دریافت وام و ایجاد فرصت های اشتغالزایی در بخش های دامپروری، طرح های صنفی و حوزه های خدماتی خودکفا شدند.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی مهم‌ترین عامل برای دستیابی به توانمندسازی مددجویان است، گفت: رویکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) این است که با آموزش فرد و در عین حال اعطای تسهیلات فرصتی ایجاد کند تا فرد نیازمند بتواند شغلی برای خود ایجاد کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی میانگین مبلغ وام خودکفایی برای هر طرح را ۸۰۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: توانمند سازی مددجویان راهبرد و سیاست اصلی این نهاد حمایتی محسوب می شود و این کارکرد از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی با جمعیت بیش از یک میلیون نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha