ویژه برنامه های عید سعید غدیر خم در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

شهر ری - ایرنا - برنامه های ویژه ای بمناسبت عید سعید غدیر خم در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور زائران، مجاوران حرم و عاشقان آل الله و اهل بیت عصمت و طهارت در آستانه این عید سعید برگزار می شود.

به گزارش ایرنا ، عید غدیر روز ۱۸ ذی‌الحجه و از بزرگ‌ترین اعیاد شیعه است که در آن امام علی(ع) به جانشینی پیامبر(ص) منصوب شده است.

روایاتی از پیامبر(ص) و امامان(ع) در فضیلت این روز نقل شده است؛ همچنین اعمالی مانند روزه گرفتن، قرائت زیارت غدیریه، خواندن نماز غدیر و اطعام مؤمنان در این روز سفارش شده است. شیعیان این روز را جشن می‌گیرند. روز عید غدیر در ایران تعطیل رسمی است. در ایران رسم است که شیعیان در این روز به دیدار سادات می‌روند و سادات نیز عیدی می‌دهند.

واقعه غدیر

پیامبر(ص) در ذی‌القعده سال ۱۰ هجری قمری همراه هزاران نفر برای انجام مناسک حج از مدینه به طرف مکه حرکت کرد. از آنجا که این سفر، آخرین حج پیامبر(ص) بود به حجة الوداع مشهور شد. پیامبر(ص)، پس از پایان اعمال حج به‌همراه مسلمانان به طرف مدینه حرکت کرد و در ۱۸ ذی‌الحجه به غدیر خم رسیدند،جبرئیل بر پیامبر(ص) نازل شد و از جانب خداوند، به رسول خدا(ص) امر کرد تا علی(ع) را به‌عنوان جانشین خود، به مردم معرفی کند. رسول خدا(ص) نیز حاجیان را گرد آورد و علی(ع) را به‌عنوان جانشین خود معرفی کرد.

ویژه برنامه های عید سعید غدیر خم در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

ویژه برنامه های عید سعید غدیر خم در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

ویژه برنامه شب عید غدیر، بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین مؤمنی و مدیحه سرایی حاج علی انسانی و حاج مجید کمره ای امروز دوشنبه ۴ تیر ماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می شود .

همچنین ویژه برنامه روز عید غدیر خم، بعد از نماز ظهر و عصر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر و مدیحه سرایی حاج سیدعلی سادات رضوی انجام خواهد شد.

ویژه برنامه شام عید غدیرنیز بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی عبدالله و مدیحه سرایی حاج علی مهدوی نژاد روز سه شنبه ۵ تیر ماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می شود.

ویژه برنامه های عید سعید غدیر خم در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

هیئت و محفل بانوان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) نیز ویژه برنامه جشن عید سعید غدیر خم را با سخنرانی سرکار خانم خلج (روانشناس و مشاور خانواده) و مداحی سرکار خانم شمشیری (بنی طبا) امروز دوشنبه ۴ تیر ساعت ۱۶ تالار شیخ صدوق(ره) حرم مطهر را برگزار می نماید.

ویژه برنامه های عید سعید غدیر خم در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

وبینار بین المللی "نقش غدیر در اکمال دین و اتمام نعمت"

مدرسه علمیه تخصصی حضرت عبدالعظیم(ع) نیز با همکاری اداره کل تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) وبینار بین المللی "نقش غدیر در اکمال دین و اتمام نعمت" را امروز دوشنبه ساعت ۱۳:۳۰ برگزار میکند .

زبان وبینار عربی؛ بهمراه زیرنویس انگلیسی با اساتید شرکت کننده در وبینار از جمله آیت الله محمدحسن اختری مدیر عامل بنیاد بین المللی عاشورا_ ایران، حجت الاسلام والمسلمین دکتر یحیی جهانگیری مبلغ بین المللی جهان اسلام؛ استاد حوزه و دانشگاه _ایران دکتر سالم عبدالجلیل استاد فرهنگ‌ اسلامی دانشگاه الازهر _مصر ، شیخ قاضی حنینا رئیس هیئت امنای انجمن علمای مسلمان_ لبنان ، دکتر زهره منصوری: مبلغ بین الملل و مدیر حوزه علمیه تخصصی حضرت عبدالعظیم(ع)_ایران، دکتر امینه سلیمانی دبیر وبینار- کارشناس شبکه العالم و دبیر رادیو عربی تهران- ایران برگزار می گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha