ترانزیت خارجی از بنادر هرمزگان به بیش از یک میلیون تن رسید

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مجموع ترانزیت از بنادر این استان طی سه‌ماهه نخست امسال، یک میلیون و ۸۷۵ هزارو ۱۶ تن اعلام کرد و گفت: بیشترین ترانزیت انجام شده در این مدت مربوط به بخش ترانزیت خارجی با ثبت یک میلیون و ۴۷۷ هزار و ۱۹۲ تن کالا بوده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل بنادر هرمزگان، حسین عباس‌نژاد روز دوشنبه در تشریح عملکرد ترانزیت بنادر استان در سه‌ماهه امسال افزود: یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۴۲۰ تن از ترانزیت خارجی مربوط به بندر شهید رجایی، ۱۲۶ هزار و ۴۶۱ تن بندرلنگه و ۱۸ هزار و ۵۰۴ تن نیز مربوط به بندر شهید باهنر است.

وی بیان کرد: در بخش داخلی نیز ۴۲۷ هزار و ۸۲۴ تن کالا از طریق بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، بندرلنگه و قشم ترانزیت شد که از این میزان ۴۲۶ هزار و ۷۵۲ تُن مربوط به بندر شهید رجایی است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، سهم بندر شهید رجایی از ترانزیت نفتی و غیرنفتی بنادر هرمزگان را نیز یک میلیون و ۷۲۳ هزار و ۱۷۲ تُن اعلام کرد که یک میلیون و ۶۴۹ هزار و ۲۹۲ تُن آن مربوط به ترانزیت غیرنفتی است.

عباس‌نژاد میزان ترانزیت نفتی در بندر شهید رجایی در سه‌ماهه امسال را ۷۳ هزارو ۸۸۰ تُن اعلام کرد و ادامه داد: در بخش ترانزیت غیرنفتی نیز بندرلنگه با ۱۲۷هزار و ۴۰۰ تن و بندر شهید باهنر با ۱۸ هزار و ۵۱۶ تُن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی اضافه کرد: در ۲ ماهه امسال نیز یک میلیون و ۴۲۲ هزار و ۴۲۸ تن کالای نفتی و غیرنفتی از طریق بنادر هرمزگان ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

در سال ۱۴۰۲ نیز هفت میلیون و ۶۸۵ هزار و ۲۱ تن با ۱۳ درصد افزایش در بخش ترانزیت نفتی و غیرنفتی در بنادر استان هرمزگان به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha