۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷
کد خبر: 85518609
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

 هوای قم در وضعیت ناسالم قرار گرفت

۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷
کد خبر: 85518609
 هوای قم در وضعیت ناسالم قرار گرفت

 قم - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان قم با اشاره به فعالیت پدیده گردوغبار گفت: وضعیت ناسالم هوای قم که از روز گذشته آغاز شده امروز نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین بازگیر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با شروع روزهای گرم سال، پدیده گردوغبار بار دیگر مهمان ناخوانده قمی‌ها شده و روزهای ناسالمی را برای همشهریان رقم زده است.

وی بیان کرد: با توجه به اطلاعات ایستگاه های سنجش آلودگی هوا، امروز شاخص کیفیت هوا AQI=121 بوده و به علت آلاینده ذرات معلق (PM10 و Pm2. 5) در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

بازگیر ادامه داد: در این شرایط، افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه در سه‌ماهه نخست سال جاری، ۲۳ روز یعنی حدود یک‌چهارم روزهای فصل بهار، هوای قم در وضعیت ناسالم قرار داشته است، خاطرنشان کرد: از این میان ۱۸ روز برای گروه‌های حساس و پنج روز برای عموم مردم هوا ناسالم بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان قم با بیان اینکه در فصل بهار امسال، ۹ روز هوا پاک و ۶۱ روز هوا در وضعیت قابل‌قبول بوده است، تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته، ۲۰ روز هوا ناسالم و ۷۳ روز پاک و قابل‌قبول بوده است.

وی منشأ گردوغبار روزهای گذشته را از سمت جنوب استان قم و شهر کاشان عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای هرچه سریع‌تر مصوبات ملی و استانی و اهتمام تمامی دستگاه‌های اجرایی به وظایف محوله، شاهد کاهش گردوغبار در استان قم باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha