دود قلیان به صحن شورای کرمان رسید

۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۳
کد خبر: 85518613
دود قلیان به صحن شورای کرمان رسید

کرمان- ایرنا- برخی اعضای شورای شهر کرمان با اعتراض به رواج قلیان در بوستان‌های این شهر، موضوع ایجاد ممنوعیت برای استعمال آن به‌ویژه در شهربازی و مجموعه بوستان پردیسان قائم را در یکصدو پنجاه و نهمین نشست علنی خود مطرح کردند.

به گزارش ایرنا،قلیان در طول سال های اخیر به عنوان یکی از مهمترین اقلام سبد تفریحی جوانان و حتی جمع های خانوادگی محسوب می شود و استفاده از آن دیگر به جنس و قشر خاصی محدود نیست؛ گاه مشاهده می کنیم از نوجوان یک خانواده تا مسن ترین فرد استفاده می کنند و قابل تامل اینکه اغلب وظیفه آماده سازی قلیان به کوچک‌ترها واگذار می شود و به نظر می رسد استفاده از آن هیچ عیب و ایرادی نزد خانواده ها ندارد.

مصرف قلیان در پارک‌های کرمان روبه فزونی است

محمد بابایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرمان در همین زمینه در نشست علنی این شورا گفت: فضاهای پارک‌های شهری به ویژه در ایام تابستان محل مناسبی برای گردهمایی خانواده‌ها است و افراد زیادی از مصرف قلیان در این پارک‌ها شاکی هستند.

وی ادامه داد: به طور مثال مصرف قلیان در شهربازی روبه فزونی رفته است، حداقل در این مکان که محصور و قابل کنترل است با یک برنامه زمانبندی شده از مصرف بیش از اندازه قلیان جلوگیری کرد.

دود قلیان در صحن شورای کرمان پیچید

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرمان تصریح کرد: به نظر پاکسازی پارک‌های شهر کرمان از قلیان بهتر است از مجموعه پردیسان قائم آغاز شود تا روزی آتش‌سوزی در بزگترین جنگل دست کاشت ایران و افتخار کرمان به وجود نیاید.

فتح الله مویدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای کرمان هم در تکمیل صحبت‌های بابایی گفت: شهربازی محل بازی است اما غوغایی از قلیان در این مکان وجود دارد و از شهرداری می خواهیم حداقل از مصرف قلیان در شهربازی که زیر نظر خود شهرداری است جلوگیری شود.

رامین امیر مداح معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرمان هم به عنوان نماینده شهرداری در این نشست گفت: در مورد مصرف قلیان در پارک‌ها چون قلیان جزو ممنوع‌شده‌ها نیست جلوگیری از آن سخت است اما می‌توانیم در پردیسان قائم و شهربازی حداقل از ارائه آن جلوگیری کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha