۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85518628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: مشارکت بالا در انتخابات از مولفه‌های قدرت هر کشوری است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات یکی از مولفه‌ها و شاخص‌های قدرت هر کشوری و تعیین کننده سرنوشت آن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ محسن افشارچی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان با تاکید بر اولویت مشارکت بالا در انتخابات، افزود: همه زمینه ها و زیرساخت ها برای تحقق این مشارکت باید فراهم شود.

استاندار زنجان با اشاره به مناظرات برگزار شده نامزدهای ریاست جمهوری در کشور، اظهار داشت: برخی سخنان مطرح شده در این مناظرات از سوی همه نامزدها خلاف واقع است و ما به عنوان مسوولان دولت مستقر باید در این خصوص شفاف سازی کنیم.

وی یادآور شد: زمانی که دولت سیزدهم فعالیت خود را آغاز کرد به رغم همه مشکلات از جمله ناترازی بانکها و ناترازی انرژی، تمام تلاش خود را برای گشایش ها در کشور به کار بست که متاسفانه از سوی نامزدها به آنها پرداخته نشد.

افشارچی با بیان اینکه دولت برای افزایش حجم سرمایه گذاری تلاش و جایگزینی مناسبی از این جهت برای نفت ایجاد کرد، افزود:‌ برای بالا رفتن درآمدهای مالیاتی باید حجم سرمایه گذاری افزایش می یافت که در استان زنجان نیز سال ۱۴۰۱ میزان سرمایه گذاری ۶.۲ همت و در سال ۴۰۲ این میزان به بیش از ۱۹ همت رسید.

وی تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری خارجی در امسال ۱۳۱ میلیون و ۷۱۰ هزار دلار و این امر بی سابقه بود و هم اکنون نیز یک ایرانی مستقر در استرالیا برای سرمایه گذاری ۹۰۰ هزار دلاری در شهرستان خدابنده اعلام آمادگی کرده است.

افشارچی تلاش در این جهت را به معنای خروج از تک محصولی خواند و گفت:‌ با اقدامات انجام شده در حوزه معیشت سال ۱۴۰۰ میزان تورم در استان زنجان ۴۵ درصد و این رقم طبق آخرین آمار با ۱۰ درصد کاهش به حدود ۳۶ درصد طی ۲ سال رسیده است.

وی ساخت بیش از ۱۷ هزار مسکن ملی و صرف بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای فراهم کردن زیرساختهای آن و احیای شرکت های بزرگ با حجم مالی بالا رااز دیگر اقدمات دولت در استان زنجان طی سه سال اخیر ذکر کرد.

افشارچی بیان خدمات و دستاوردهای دولت سیزدهم در شرایط فعلی کشور را یکی از راههای شفاف سازی و آگاهسازی افکار عمومی دانست و اظهار داشت: دولت سیزدهم به دنبال ایران قوی و متکی به خود بود که با تلاش برای ایجاد گشایش در داخل، گره گشایی از مسایل مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی حاصل می‌شود.

وی به تلاش های دولت سیزدهم در حوزه مسکن، اشتغال، افزایش حجم سرمایه گذاری ها، فراهم کردن زیرساخت ها و دیگر امور اشاره کرد و آنها را تنها گوشه‌ای از فعالیت های سه ساله دولت سیزدهم دانست.

افشارچی با تاکید بر تلاش های مخلصانه و دلسوزانه رییس‌جمهور شهید، گفت: هر دولت دیگری که مستقر شود باید مانند رییس دولت سیزدهم به فکر مردم و در پی رضایت آنها باشد.

وی خاطرنشان کرد: به یقین رییس‌جمهوری مانند شهید رییسی دیگر تکرار نخواهد شد.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری روز هشتم تیرماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha