حضور رای اولی ها در انتخابات یک قدرت و پشتوانه امنیت ملی است

همدان- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با اشاره به اینکه رای اولی‌ها نقش پر رنگی در انتخابات دارند گفت: حضور نوجوانان و جوانان رای اولی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک قدرت و پشتوانه امنیت ملی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معصومه ابراهیمی‌هژیر روز دوشنبه در آیین «شکوه خدمت در مسیر دانایی» در جمع رای اولی‌ها با اشاره به اینکه انتخابات قوی پیشرفت کشور را به دنبال دارد، افزود: باید در انتخابات پیش رو، فردی اصلح، انقلابی و پیرو خط رهبری را انتخاب کرد تا در میدان جنگ فرهنگی در مقابل دشمن ایستادگی کند.

وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها مرکز تخصصی کودک و نوجوان در کشور است، تصریح کرد: این کانون با قدمتی ۶۰ ساله، در سطح کشور یک هزار و ۱۰۰ مرکز دارد و ۳۰ میلیون کودک و نوجوان در آن عضو هستند.

وی عنوان کرد: استان همدان ۴۴ مرکز دارد که ۵۲۸ هزار عنوان کتاب تخصصی کودکان و نوجوانان به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در آن عرضه می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: این استان در سال ۱۳۵۷ تنها سه کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشت که به برکت نظام جمهوری اسلامی این تعداد حالا به ۴۴ کتابخانه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تا پیش از روی کار آمدن دولت شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی حدود هشت سال جهشی در حوزه کتاب کودک و نوجوان نداشتیم اما به همت دولت شهید جمهور، حالا هر هشت روز پنج هزار نسخه کتاب در این حوزه چاپ می‌شود.

ابراهیمی‌هژیر اظهار کرد: در سفر رییس جمهور شهید و هیات دولت سیزدهم به استان همدان، ۱۶۰ میلیارد ریال به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اختصاص یافت که با این اعتبار ۱۷ کتابخانه کانون در سطح نوسازی و تجهیز شد.

وی افزود: سالن کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر نهاوند پس از ۱۷ سال بازگشایی و کتابخانه‌های شهرستان درگزین پس از ۲۰ سال و کبودرآهنگ پس از ۱۷ سال نوسازی و تجهیز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به اینکه اعضای کانون همدان سال گذشته ۵۳ عنوان بین المللی کسب کردند، گفت: با نقطه مطلوب فاصله داریم و نقطه طلوع ما ایفای نقش توسط نوجوانان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است.

وی با اشاره به برگزاری ۷۶ اردوی روایت پیشرفت در قالب نقاشی، کلیپ و نماهنگ افزود: هر ماه یک پیک امید به روستاهای مختلف استان اعزام می‌شود و در کنار برگزاری برنامه‌های متنوع، برای کودکان و نوجوانان کتاب هدیه می‌برند.

به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با ۳۸۵ هزار و ۲۹۴ جلد کتاب، ۳۱ کتابخانه ثابت، ۱۰ کتابخانه سیار، سه کتابخانه پستی و ۴۳ مرکز فرهنگی، هنری دارای ۱۸ هزار عضو فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha