تبلیغات پرشور انتخابات ریاست جمهوری؛ استان اردبیل رنگ و بوی انتخاباتی گرفت

اردبیل- ایرنا- تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان اردبیل به شکل پرشور ادامه دارد و این روزها، برنامه‌های متنوعی در قالب سخنرانی، تجمع انتخاباتی و توزیع اقلام تبلیغاتی اجرا می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، با نزدیک شدن به روز هشتم تیر ماه و زمان رای‌گیری، تب و تاب انتخاباتی استان اردبیل را فرا گرفته و چهره شهرها و روستاها را دگرگون کرده است.

حامیان و هواداران نامزدهای این دوره از انتخابات با شیوه‌های گوناگون از قبیل چاپ پوستر و بنر و توزیع اقلام تبلیغاتی، در حال معرفی نامزد مورد حمایت خود به مردم هستند و علاوه بر این، تعدادی نشریه نیز اقدام به چاپ ویژه‌نامه حاوی معرفی و برنامه نامزدهای انتخاباتی کرده‌اند و اقلام چاپی آنها در میان هواداران و در تجمعات انتخاباتی توزیع می شود.

بعضی از این نشریات استانی، ویژه نامه‌های تک صفحه‌ای رنگی را به شکل اختصاصی به نامزد مورد حمایت خود اختصاص داده و با درج تصویر و مطالبی از او در تیراژهای وسیع منتشر کرده‌اند که در طول ایام تبلیغات رسمی در حال توزیع در تجمعات و محافل انتخاباتی و ستادهای انتخابات نامزدهاست.

همچنین تعدادی از واحدهای صنفی، مغازه‌ها و خودروهای شخصی در اردبیل پوسترهایی حاوی تصاویر نامزد مورد حمایت خود را به شیشه‌ها نصب کرده‌اند و بنر بزرگ حاوی تصاویر نامزدهای حاضر در رقابت انتخابات ریاست جمهوری نیز در مقابل ستادهای انتخاباتی آنها به همراه چراغانی محل جلب نظر می‌کند.

چاپخانه‌ها و مراکز خدمات چاپی و طراحی رایانه‌ای در استان اردبیل نیز این روزها اوقات پرکاری را می گذرانند به طوری که برخی از آنها برای پاسخگویی به حجم عظیم سفارشات تبلیغی، به طور شبانه روزی در فعالیت هستند.

این روزها، شور و شوقی که در بین هواداران و حامیان نامزدهای انتخاباتی برای برگزاری یک انتخابات پرشور وجود دارد، بیش از هر چیز جلب نظر می‌کند و بر اساس ویدئوهای منتشر شده، این شور و شوق در همه مناطق شهری استان اردبیل قابل مشاهده است.

تبلیغات در فضای مجازی، جایگزین روش‌های مرسوم و سنتی شده است

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، تبلیغات محیطی نسبت به دوره‌های قبل انتخابات کمتر شده ولی روش‌های نوین از قبیل تبلیغ نامزدها در فضای مجازی جایگزین روش‌های مرسوم و سنتی قبل شده است و به همین علت، تبلیغ نامزدها در محیط شهری از طریق نصب پوستر، بنر و تراکت کمتر از دوره‌های گذشته مشاهده می‌شود.

تبلیغات در این دوره از انتخابات کمی متفاوت‌تر از دوره های قبل بوده و بیشتر در فضای مجازی جریان دارد و به همین علت، در این ایام، ستادها و حامیان نامزدها بیشتر فعالیت تبلیغاتی خود را بر روی تهیه محتوای رسانه‌ای به منظور انتشار در فضای مجازی متمرکز کرده‌اند.

بنا به مشاهدات خبرنگار ایرنا، هواداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این روزها هر چه در توان دارند، برای تبلیغ نامزد مورد حمایت خود به کار بسته‌اند و در خیابان ها، میادین و کوچه‌های شهر به توزیع اقلام تبلیغاتی فرد مورد حمایت خود از قبیل تصاویر و ویژه‌نامه نشریات می پردازند.

بر خلاف دوره‌های گذشته، تبلیغات به شیوه‌های مختلف از جمله توزیع تصاویر و بروشور در میان مردم و واحدهای مسکونی و تجاری استان اردبیل در این دوره از انتخابات به حداقل رسیده است.

تشکیل نشست‌های سخنرانی و پرسش و پاسخ از سوی ستادهای نامزدهای انتخاباتی این روزها در همه جای استان اردبیل جریان دارد به طوری که روز گذشته علاوه بر برگزاری مناظره انتخاباتی روسای ستادهای تبلیغاتی نامزدها، چندین برنامه سخنرانی و تجمع انتخاباتی نیز در شهر اردبیل و برخی شهرهای استان با حضور شخصیت‌های ملی و مشهور برگزار شد که اجرای آن با توجه به تقارن با عید غدیر خم، همراه با برنامه موسیقی بود.

در همین راستا روط گذشته مناظره ای بین روستای ستاداای انتخاباتی نامزدهای حاضر در انتخابات در محموعه فدک برگزار دیدگاههای آنها درباره مسائل مختلف مطرح گردید. ستادهای انتخابلتی دیروز میزبان سخنرانان کشوری هم بودند.

ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در مسجد سرچشمه میزبان حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود و نبویان ضمن مقایسه عملکرد دولت سیزدهم با دولتهای یازدهم و دوازدهم در حوزه های اقتصادی و به ویژه روابط خارجی سعید جلیلی را به ادامه دهنده راه شهید رئیسی عنوان کرد. وی جلیلی را نامزدی خداند که ملاکهای مدنظر مقام معظم رهبری در وی متعین است.

دیروز ستاد انتخاباتی محمد باقر قالیباف هم میزبان وحید جلالی زاده نماینده مردم ارومیه و رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بود. محسن مهرعلیزاده از چهره های سرشناس اصلاح طلب هم دبروز در ستاد انتخاباتی نسعود پزشکیان حضور یافت و با ذکر ویژگیهای پزشکیان وی که گزینه ای مناسب برای تصدی کرسی ریاست جمهوری و عبور کشور از شرایط کنونی ذکر کرد.

نصب پوستر و تصاویر نامزدها در سطح شهر و به خصوص در اماکن تعیین شده از سوی فرمانداری‌های تابعه استان در این دوره منسوخ شده و دیگر از نصب این گونه اقلام در جلوی چشم مردم خبری نیست و میادین و معابر مناطق شهری و روستایی استان، عاری از هر گونه اقلام انتخاباتی است ولی ستاد انتخابات استان اردبیل، در مناطق مرکزی و مهم شهری، بنرهایی حاوی دعوت به مشارکت و مزین به تصاویر نامزدها و شعارهای عمومی انتخاباتی، سعی کرده است تا فضا را به سمت ایجاد انگیزه در مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای ببرد.

شیشه مغازه‌ها و واحدهای صنفی استان نیز که در دوره‌های گذشته مملو از عکس نامزدهای انتخاباتی می شد، در این دوره خالی از چنین اقلامی است ولی مباحثه در میان فعالان صنفی شهرها در خصوص انتخابات و حواشی آن به شکل جدی جریان دارد.

احزاب و گروه‌های سیاسی نیز که از چند هفته پیش فعالیت خود را برای معرفی نامزدها و نیز تشریح ویژگی افراد مورد حمایت خود آغاز کرده بودند، با اعلام حمایت جدی و رسمی از نامزدهای مورد حمایت خود، در حال ایفای نقش فعال‌تری در فضای رقابت انتخاباتی هستند.

رنگ و بوی انتخاباتی فضای مجازی و عمومی اردبیل

گسترش فعالیت تبلیغاتی ستادها و هواداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به اشکال گوناگون، همه بسترهای عمومی و اجتماعی در استان اردبیل را تحت تاثیر قرار داده و فضای عمومی و مجازی استان رنگ و بوی انتخاباتی گرفته و موضوع انتخابات، از گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی خارج شده و وارد فضای عمومی و مردمی شده است.

اعلام حمایت افراد و گروه‌ها از نامزدها، معرفی نامزد مورد حمایت تشکل‌های سیاسی، این روزها به اخبار داغ در سطح جامعه تبدیل شده و همه تحولات در این عرصه، به گفت و گوهای روزمره مردم راه یافته است.

شکل گرفتن مباحثه بین شهروندان در خصوص لزوم شرکت در انتخابات و معرفی نقاط قوت و ضعف رقبای انتخاباتی نیز جدی‌تر از انتخابات اخیر مجلس در فضای سیاسی و اجتماعی استان اردبیل مشاهده می شود.

بر خلاف دوره‌های گذشته، از مناظره هواداران و حامیان رقبا در این دوره از انتخابات در اردبیل خبری نیست و افراد فعال در عرصه انتخابات عملا مناظرات خود را به شکل غیرمستقیم و از طریق فضای مجازی ادامه می‌دهند و در حال حمله و مدافعه محتواهای تولید و منتشر شده در فضای مجازی هستند.

این روزها حامیان و هواداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پا به پای خود نامزدها در حال تبلیغ و جلب رای مردم هستند و همین امر سبب شده است که تحلیل اوضاع انتخابات و میزان محبوبیت و مقبولیت عمومی افراد حاضر در رقابت، روشن و دقیق نباشد و سبب خطا در میزان محبوبیت و مقبولیت برخی نامزدها شود.

در این دوره از انتخابات با وجود تعیین محل‌های مشخصی برای تبلیغات محیطی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، این شیوه تبلیغات از سوی همه ستادهای انتخاباتی فعال در استان اردبیل به حداقل رسیده به طوری که پوستر بسیار کمتری در این محل‌های قانونی نصب شده است.

پوستر و شعاری در دیوارها و محل‌های عمومی شهر در حالی که کمتر از یک هفته به زمان رای گیری باقی مانده، مشاهده نمی‌شود و تنها مالکان برخی خودروها اقدام به نصیب پوستر نامزد مورد حمایت خود کرده‌اند که آن هم نسبت به ادوار گذشته انتخابات بسیار کمتر است.

استاندار اردبیل: انتخابات باید در امنیت، سلامت، رقابت و با مشارکت بالا برگزار شود

استاندار اردبیل در نشست مشترک فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان گفت: در جریان برگزاری انتخابات، همانند روند برگزاری انتخابات مجلس باید امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت مد نظر باشد و هیچ‌گونه دخل و تصرفی در نظر و انتخاب مردم وجود نداشته باشد.

سیدحامد عاملی با تاکید بر لزوم توجه اعضای ستاد انتخابات استان و فرمانداران در صیانت از آرای مردم اظهار کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات زمینه‌ساز افزایش عزت و اقتدار کشور در سطح بین‌المللی است.

وی بیان کرد: مسیری که رئیس جمهور شهید آیت الله رییسی بنا نهاده، مسیر گشایش و همدلی در بین ملت است و به همین علت، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند بر طرز فکر و نوع تصمیم‌گیری دشمنان در خصوص نحوه ارتباط با ما تاثیرگذار باشد.

استاندار اردبیل با اشاره به تشکیل قرارگاه جهاد تبیین اظهار کرد: ارائه تحلیل به مردم برای مشارکت حداکثری و حضور آگاهانه در پای صندوق‌های رای دارای اهمیت است.

۳۱ هزار نیروی برگزاری انتخابات در استان اردبیل سازماندهی شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل و رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به آمادگی این استان برای برگزاری انتخابات با مشارکت بالا و توام با امنیت، سلامت و رقابت اعلام کرد: برای اخذ آرای مردمی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان اردبیل ۳۱ هزار نفر سازماندهی شده اند.

رضا قاسمیان بیان کرد: فرمانداران ۱۲ شهرستان استان اردبیل لازم است که نیروی ذخیره و احتیاطی نیز سازماندهی کنند تا در صورت ۲ مرحله‌ای شدن انتخابات، از همکاری آنها نیز استفاده شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و هماهنگی برای تأمین زیرساخت‌های لازم و نیازمندی‌های شهرستان‌ها در برگزاری انتخاباتی پرشور گفت: با توجه به برگزاری مطلوب و موفقیت‌آمیز انتخابات مجلس در سال گذشته از نظر اجرایی، این ظرفیت برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز حفظ و برنامه ریزی شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل ادامه داد: صندوق‌های رأی همگی یکسان و یکرنگ انتخاب شده و مراقبت لازم از اقلام انتخاباتی از جمله تعرفه‌های رای باید به نحو مطلوبی انجام شود.

وی اضافه کرد: ۹ تیر ماه روز اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، باید سرآغاز حرکتی جدید در کشور باشد و رسانه‌ها با حرکت دادن و جهت بخشیدن به افکار عمومی برای خلق حماسه حضور مردم در انتخابات هشتم تیرماه، مجدانه همکاری کنند.

قاسمیان بیان کرد: امروز مساله اصلی مردم، اقتصاد و معیشت، عدالت، مقابله با فساد و نهادینه شدن کارآمدی است و پرداختن به این مباحث از وظایف رسانه‌ها و جزو مطالبات مردم است تا رئیس جمهور منتخب نیز متوجه مطالبات و دغدغه‌های ملی باشد.

وی با بیان اینکه کاندیدایی خارج از نظام نداریم و همه ۶ نامزد تایید صلاحیت شده، مقید به قانون اساسی و نظام هستند، اظهار کرد: همان گونه که در انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ماه مشارکت مردم استان اردبیل در منطقه شمال غرب رتبه اول و در کل کشور رتبه ۹ را داشت، امیدواریم در انتخابات پیش رو نیز مشارکت بالای مردم استان را شاهد باشیم.

به گزارش ایرنا، مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۶ نامزد تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

فعالیت انتخاباتی این نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طبق مقررات از زمان اعلام اسامی آنها توسط وزارت کشور آغاز شده و تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز فرآیند اخذ رأی یعنی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه هفتم تیر ۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

بیش از یک میلیون نفر از مردم استان اردبیل واجد شرایط رای دادن هستند و همانند مردم سایر مناطق ایران در روز جمعه هشتم تیرماه با حضور در یکهزار و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در ۱۲ شهرستان و ۳۱ بخش و روستا به پای صندوق‌های رای می روند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور به پای صندوق رای می‌روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha