انتخاب رئیس جمهور اصلح با نگاه‌ به ملاک‌های رهبر انقلاب محقق می‌شود

بوشهر- ایرنا- رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: همه باید در انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز پیش رو شرکت و فردی بر اساس ملاک‌ها و معیارهای رهبری تا خدا و امام زمان (عج) راضی و روح امام راحل و دل رهبری از این انتخاب شایسته شاد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی مهرانگیز روز دوشنبه در همایش نهضت روشنگری و بصیرت افزایی در گناوه اظهار کرد: ملت ایران همواره در شرایط و عرصه‌های مختلف در صحنه‌های انقلاب حضور داشتند و اثبات کرده اند که پای کار نظام و انقلاب هستند.

وی بیان کرد: مسئولان باید خود را خادم مردم بدانند و این خدمت نه در حد شعار نباشد بلکه باید به وظیفه خادمی خود عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: حضور در انتخابات در وهله اول «آری» به نظام جمهوری اسلامی است که نمایندگان ما در صحنه‌های بین المللی با قدرت بتوانند حضور یابند.

مهرانگیز در ارتباط با مناظره‌های انتخاباتی گفت: مناظرات انتخاباتی نباید به سمت دشمن شاد کن پیش برود.

وی ادامه داد: مناظرات انتخاباتی تا کنون تا حدی خوب بوده و ادب و اخلاق رعایت می‌شود اما انتظار می‌رود بیشتر رعایت شود زیرا در جامعه اسلامی اصل بر همین است.

بیشتر بدانید

تشکیل پرونده قضایی برای چهار مجرم انتخاباتی در بوشهر

افزایش ۱۰ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری بوشهر

صدور ۳۰۰ سند مالکیت در «چله خدمت» ثبت اسناد بوشهر

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کردد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سند تحول قوه قضائیه را با دقت بررسی فرموده و ایرادها و اشکالات آن را به رئیس قوه بیان فرمودند که این نشان از درایت و فهم بالای ایشان است.

مهرانگیز ادامه داد: کار و شعار تمامی مسئولان قضایی دادگستری بر اساس و محور عدالت است و قاضی نیز باید بر اساس حق و عدالت با افراد برخورد و رفتار کند.

وی گفت: قاضی در پرونده‌ها نیز باید بر اساس عدالت رأی صادر کند همان گونه که این رویه در نظام جمهوری اسلامی، احادیث و روایات دین مبین اسلام مضموم دیده شده است.

مشکلات ته لنجی در حال پیگیری است

مدیرکل دادگستری استان بوشهر با اشاره به پیگیری‌های مربوط به کالای ته لنجی بیان کرد: در پی مشکلاتی پیش آمده در زمینه ته لنجی در استان به خصوص در شهرستان گناوه دادگستری در این زمینه ورود کرد.

وی اضافه کرد: با حمایت استاندار بوشهر، نشستی در دادستانی کل کشور با حضور رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، استاندار بوشهر و معاون دادستان کل کشور برگزار شد.

مهرانگیز ادامه داد: در این زمینه با گفتگو و پیگیری‌ها و بحث‌های زیاد، تفاهم نامه‌ای بین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مسئولان استان نوشته شد که بر اساس آن تعداد و تناژ کالاها افزایش یافت و سفر اول و دوم شناورها در این تفاهم نامه نوشته شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: در این رابطه به مسئولان مربوط در کشور اعلام شد اینکه شما کالای ته لنجی را قاچاق محسوب کنید، اینگونه نیست، بلکه کار و شغل مردم استان بوشهر از سال‌های طولانی همین بوده و این کار باید ادامه داشته باشد.

وی گفت: در سفر سال گذشته شهید آیت الله رئیسی به استان بوشهر به ایشان اعلام کردم که تصمیم گیری درباره کالای ته لنجی به استاندار به عنوان بالاترین مقام عالی اجرایی در استان واگذار شود تا با توجه به شناخت از این گونه نوع کالاها و مسائل مرتبط با آن، تصمیم مناسبی گرفته شود و شهید رئیسی نیز فرمودند که این پیشنهاد خوبی است.

وی با اشاره به پیگیری‌های مجدد برای سفر دوم شناورها بر اساس قانون جدید گفت: با حمایت‌های استاندار، اعضای شورای تأمین به ویژه فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و فرمانداران به ویژه فرماندار گناوه که از لنج داران و مردم دفاع کردند، سفر دوم لنج داران نیز آغاز شده است.

مهرانگیز افزود: نظر شهید آیت الله رئیسی همواره بر این بود که مشکلات مردم باید حل شود و در این راستا مسئولان باید به حل مشکلات مردم توجه داشته باشند.

پرداخت ۲۰ هزار میلیارد ریال حق آلایندگی به استان بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به پیگیری‌های ویژه در زمینه حق آلایندگی یادآور شد: با پیگیری‌های استاندار، مجموعه مدیریتی و دادگستری استان، به زودی ۲۰ هزار میلیارد ریال حق آلایندگی وارد استان می‌شود که این مبلغ به ۲۱۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

وی ادامه داد: ورود این میزان از حق آلایندگی به استان بوشهر بدون تردید انقلابی در شکوفایی استان بوشهر به همراه خواهد داشت.

وی گفت: شهرداران، دهیاران و بخشداران این اعتبارات را در موارد مصرفی که قانون تعیین کرده و رفع آلایندگی هزینه کنند تا مردم نتیجه و لذت این اقدامات را به عینه ببینند.

۵۰ درصد پرونده‌های معوق قضایی در استان بوشهر تعیین تکلیف شد

وی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده و با وجود کمبود قضات و کارکنان اداری، حدود ۵۰ درصد پرونده‌های مسن و معوقه دادگستری استان بوشهر تعیین تکلیف شده است.

مهرانگیز بیان کرد: استاندارد در بررسی پرونده‌ها این است که به قضات بین ۸۰ تا ۱۰۰ پرونده ارجاع شود که در حال حاضر در شعب تجدید نظر ارجاع به این شعب بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ فقره پرونده است.

وی با اشاره به زیاد بودن ورودی پرونده‌ها به محاکم قضائی، گفت: در کمیسیون نقل و انتقالات برنامه‌هایی در نظر گرفته شد تا چهار شعبه به دادگاه تجدید نظر استان اضافه شود که با رسیدن این شعبه‌ها به ۱۴ شعبه بخش قابل توجهی از مشکلات مردم حل می‎شود.

اقدامات در زمینه حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنها

مهرانگیز با اشاره به اینکه رسیدگی به مشکلات خانواده زندانیان از اولویت‌های در دادگستری است، بیان کرد: در ۲۰ ماه حضور در این مسئولیت و در جمع مردم استان بوشهر، ۲۵۰ بازدید و دیدار از خانواده زندانی به صورت مستقیم و حضور در منازل آنها داشتیم. و حمایت‌هایی معیشتی و درمانی و مشکلات دیگر آنها پیگیری شده است.

وی گفت: از همه خیرین و افراد که توانایی مالی دارند درخواست می‌شود تا به دادگستری و انجمن حمایت از خانواده زندانیان و ستاد دیه استان در حمایت از خانواده‌های زندانیان و آزادی زندانیان کمک کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تاکید کرد: با زندانی شدن فرد زندانی نه تنها سبب مشکلاتی برای خود و دیگران می‌شود بلکه خانواده وی نیز دچار یک حبس می‌شود که با انبوهی از مشکلات به خصوص در حوزه معیشت دسته و پنجه نرم می‌کنند و باید به آنها کمک شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha