۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85518840
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار: دولت سیزدهم ۱۶۶ هزار میلیارد تومان در گلستان سرمایه‌گذاری کرد
لایروبی خلیج گرگان

گنبدکاووس- ایرنا- استاندار گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت بالاخص شهید آیت‌الله رئیسی و بیان برخی خدمات دولت سیزدهم در این استان، گفت: طی ۳۳ ماه خدمت دولت ۱۶۶ هزار میلیارد تومان در بخش‌های گوناگون عمرانی، زیرساختی و خدماتی استان سرمایه‌گذاری شد.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز دوشنبه در همایش استانی روز ملی اصناف در گنبدکاووس افزود: افق پیش بینی شده برای ارتقای میانگین درآمد مردم گلستان ۲۲۴ همت است که تا پایان سال ۱۴۰۴ محقق خواهد شد.

وی افزود: در سایه حمایت‌ دولت سیزدهم از گلستان و حجم سرمایه‌گذاری‌ انجام شده، این استان در بسیاری از بخش‌ها از جمله صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات رشد اقتصادی قابل توجه هشت درصدی داشته است.

زنگانه، نرخ مشارکت اقتصادی در گلستان را تا پایان قبل ۳۹.۸ درصد اعلام کرد و گفت: این استان در بهبود فضای کسب و کار و درآمد سرانه خانوار نیز رشد خوبی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین گلستان در رابطه با امنیت سرمایه‌گذاری در ۲ سال متوالی رتبه دوم کشور را داشته است.

استاندار گلستان همچنین با قدردانی از تلاش‌ کسبه و بازاریان استان، بیان کرد: این قشر در تاریخ انقلاب اسلامی همواره همراه نظام و کنار مردم بودند.

زنگانه افزود: نامگذاری اول تیر به نام اصناف نشانه نقش و جایگاه این قشر در نظام جمهوری اسلامی و اقتصاد و اشتغال کشور است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به رونق تولید با مشارکت مردم، نقش بازاریان را در عرضه‌ کالاهای تولید داخلی و پرهیز از عرضه کالاهای قاچاق مهم و اثرگذار دانست و بر اهتمام بیشتر بازاریان به این موضوع تاکید کرد.

استاندار گلستان همچنین به بخشی از خدمات دولت سیزدهم در گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: در ۲ سفر دولت به این استان در مجموع ۱۳۰ مصوبه با ارزش ۲۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به این شهرستان مرزی اختصاص یافت که تاکنون هشت هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی افزود: علاوه بر اعتبارات سفر رئیس جمهور، از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استان هم چهار هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال در سه سال به گنبدکاووس اختصاص یافته است.

زنگانه اضافه کرد: در مجموع در سه سال فعالیت دولت سیزدهم در گنبدکاووس ۱۲۲ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی و اقتصادی افتتاح یا عملیات اجرایی آن شروع شده است.

اول تیر در تقویم جمهوری اسلامی به روز اصناف نامگذاری شده است.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که افزون بر ۴۰۰ هزار نفر آن در شهرستان گنبدکاووس سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha