۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۰
کد خبر: 85518875
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلمان: رسیدن به اهداف اقلیمی بدون همراهی چین ممکن نیست

تهران- ایرنا- وزیر اقتصاد آلمان با بیان اینکه همکاری با چین باید گسترش یابد، تاکید کرد: بدون حضور پکن نمی‌توان به اهداف اقلیمی در سطح جهانی دست یافت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، روبرت هابک وزیر اقتصاد آلمان در رابطه چالش‌های اقلیمی، اظهار داشت: مشارکت چین برای دستیابی به اهداف جهانی اقلیمی ضروری است و پکن باید جایگزین ایمن برای زغال سنگ که منبع تامین نزدیک به ۶۰ درصد از برق این کشور در سال ۲۰۲۳ را تشکیل می داد، بیابد.

این اظهارات درحالی بیان شد که در مقام‌های چینی به هابک گفته بودند: پکن به دلایل امنیتی تولید زغال سنگ را گسترش می‌دهند.

وی با اشاره به بحران انرژی ناشی از جنگ اوکراین، افزود: چین با توجه به وضعیت ۲ سال اخیر اروپا و آلمان، مقادیر زیادی گاز و نفت وارد می‌کند.

هابک با بیان اینکه همکاری با پکن باید تقویت شود، تاکید کرد: بدون حضور چین نمی‌توان به اهداف اقلیمی در سطح جهانی دست یافت.

این مقام آلمانی با تاکید بر اینکه لازم نیست به چین بیاموزید که انتشار دی‌اکسید کربن برای برای آب و هوا مفید نیست، افزود: باید این کشور بتواند با زغال سنگ کمتر به انرژی مورد نیاز خود دست یابد.

چین در حال گسترش تولید زغال سنگ است و هم‌زمان ظرفیت انرژی تجدیدپذیر جدید را تا سال گذشته به حدود ۳۵۰ گیگاوات (GW) رسانده که این میزان از نیمی از ظرفیت کل جهان بیشتر است.

رابرت هابک در همین راستا، اظهار داشت: گسترش شبکه‌های برقی و استفاده از باتری‌ها برای ذخیره انرژی می‌تواند تعداد نیروگاه های سنتی برای تامین نیازهای چین را کاهش دهد که این امر با رشد اقتصادی و اقدامات اقلیمی در تقابل نیست.

وی افزود: تبدیل اقتصاد به اقتصاد خنثی و صفر کربن نه تنها به محیط زیست کمک می‌کند بلکه فرصت‌های جدیدی برای ثروت و رشد ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha