آذین‌بندی سمنان در عید غدیر خم

۵ تیر ۱۴۰۳، ۹:۴۱
کد خبر: 85518941
آذین‌بندی سمنان در عید غدیر خم

سمنان - ایرنا - هجدهم ذی‌الحجه روز عید غدیر خم، روز معرفی جانشین خاتم‌الانبیا و آغاز امامت و ولایت امیر مومنان امام علی(ع) و روزی برای سیراب شدن سالکان طریقت، رهروان حقیقت و شیفتگان ولایت در چشمه جوشان حقیقت و عدالت، دارالمرحمه سمنان همانند سراسر کشور غرق در شادی و سرور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غدیر، عید بزرگ برای شیعیان محسوب می‌شود؛ چرا که رویداد سترگی را در خود میراث‌داری می‌کند، غدیر در واقع روز تداوم رسالت پیامبراکرم(ص) در ولایت علی(ع) و عید پیمان و عهد است.

عید غدیر خم یکی از بزرگترین عیدهای مسلمانان جهان و از روزهای با فضیلت است، روزی که اثبات ولایت و امامت علی(ع) اتفاق می‌افتد و از همه مهمتر غدیر تثبیت اتحاد امیرالمومنین (ع) با پیامبر اکرم (ص) و یکی بودنشان است. با بررسی کیفیت ابلاغ و اجرای دستور الهی توسط پیامبر(ص) در روز غدیر خم، به روشنی می توان دریافت که منطق الهی بر استمرار حکومت نبوی در قالب امامت است و مردم استان سمنان این روز بزرگ را جشن می‌گیرند.

از جمله برنامه‌های آغازگر شادی و سرور عید غدیر خم در سمنان جشن در دفتر حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان راس ساعت هشت صبح بود.

برگزاری برنامه‌های عید غدیر خم در ۵۰ نقطه سمنان

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سمنان گفت: برگزاری جشن امامت و ولایت، جشن عید غدیر خم در ۵۰ نقطه این استان برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام عباس خرمیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در گرامیداشت عید غدیر خم در سمنان برگزار می‌شود.

آذین‌بندی سمنان در عید غدیر خم

وی ادامه داد: برگزاری شادپیمایی، پویش پرچم، پذیرایی و توزیع غذای گرم از جمله برنامه‌های عیدغدیرخم در سمنان است.

به گفته وی، دوست‌داران امام علی(ع) به عشق و ارادت مولایشان با شرکت در پویش «پرچم بر سردر خانه‌ها» پرچم با مفهوم غدیر خم نصب می‌کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سمنان گفت: برگزاری شادپیمایی در سمنان از میدان کوثر تا میدان امام علی(ع) و در شاهرود از میدان امام(ره) تا سه راه خرقانی از ساعت ۱۸ تا ۲۲ روز عید پنجم تیر۱۴۰۳ از دیگر برنامه‌های شاخص است.

شادپیمایی تا چهار کیلومتر

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان گفت: جشن عید غدیر در شهرهای شاهرود، سمنان، دامغان و گرمسار با حضور متراکم هیات‌های مذهبی و موکب‌ها بین ۲ تا چهار کیلومتر برنامه‌ریزی شد.

حجت الاسلام عباس عبداللهی اظهار داشت: برنامه‌های مختلف دهه ولایت از یک ماه گذشته با همکاری شبکه هیات‌های مذهبی سمنان، شهرداری‌ها، امامان جمعه و دستگاه‌های اجرایی مرتبط اجرا شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ مجموعه هیاتی و مردمی سمنان در برپایی این جشن‌ها مشارکت دارند، افرود: برنامه‌های امسال نسبت به سال‌های گذشته در همه نقاط و شهرهای استان پرشور و از نظر کمی و کیفی بهتر اجرا می‌شود.

آذین‌بندی سمنان در عید غدیر خم

حجت الاسلام عبداللهی ابراز کرد: بیش از ۱۰ میلیارد ریال از مجموعه دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی برای پشتیبانی از این رزمایش همدلی زیر پرچم امیرالمومنین(ع) هزینه شد.

وی ادامه داد: استانداری، شهرداری‌ها، سپاه پاسداران، سازمان اوقاف، فرمانداری‌ها، جهادکشاورزی، نیروی انتظامی، سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و چندین دستگاه اجرایی دیگر از همیاران و پشتیبان تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها در برپایی این جشن بزرگ هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان بر لزوم تلاش همه جانبه برای مشارکت حداکثری مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پاسداشت شهدای خدمت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غدیر یک مناسبت مذهبی نیست بلکه واقعیت و حقیقی روشن است که جهان را به عدالت‌خواهی و پاکی و طهارت منور می‌کند، غدیر و عید غدیر و عید ولایت علی (ع) بزرگترین عید برای امت شیعیان است که باید حفظ و عظمت و شکوه و بزرگی این عید گرامی داشته شود.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha