۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰
کد خبر: 85518944
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

تقاطع غیرهمسطح ورجان قم در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت

قم - ایرنا - معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی قم با اشاره به تکمیل تقاطع غیر همسطح ورجان، گفت: این طرح ترافیکی تا یک آماده آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اکبر نورصالحی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه این طرح هم اینک به‌صورت ناقص زیربار ترافیک رفته است، اضافه کرد: طرح عمرانی فوق، تا پایان تیرماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم، خاطرنشان کرد: قرارداد این طرح عمرانی ۴۳ میلیارد تومان است که تاکنون ۳۳ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: هم اینک بخشی از رمپ و لومپ های این تقاطع در محور پردیسان به کهک و کهک به سمت لنگرود دارای نواقصی است که امید می‌رود تا یک ماه آینده تکمیل شود.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی گفت: با بهره‌برداری از این طرح مسیر دسترسی به روستاهای تابعه شهرستان کهک با ضریب ایمنی بالاتری انجام خواهد گرفت.

نورصالحی، کاهش تصادفات و تسریع در دسترسی‌ها را مهم‌ترین هدف از احداث این تقاطع نام برد و خاطرنشان کرد: این تقاطع درگذشته محور اتصال سه محور مجزا بود که به دلیل اختلاط آنها همواره سبب بروز تصادفات بود که با احداث این تقاطع هر محور به‌صورت مجزا دارای رمپ و لوپ‌های اختصاصی می‌شوند.

کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم واقع شده و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستاست که ۱۰ روستای آن جزء بخش مرکزی و هشت روستا نیز جزء بخش فردو است.

تمام روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.

جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

طبق آخرین برآوردها، جمعیت قم یک‌میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است. جمعیت شهری استان یک‌میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha