هشت قطعه پرنده از متخلفان زیست محیطی در سرپل‌ذهاب کشف شد

قصرشیرین- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل‌ذهاب از کشف و ضبط هشت قطعه پرنده تیهو از ۲ تیم از متخلفان شکار و صید غیر مجاز در این شهرستان با اجرای گشت‌های بازرسی یگان های حفاظت از محیط زیست این شهرستان خبر داد.

کیانوش احسانی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این متخلفان شکار و صید غیرمجاز علاوه بر هشت قطعه پرنده تیهو، یک قبضه اسلحه PCP، یک دستگاه اسپیکر و چندین عدد فشنگ نیز کشف و توقیف شد.

وی اظهار کرد: متخلفان در این راستا پس از تنظیم صورتجلسه و تشکیل پرونده و ضمیمه شدن اقلام کشف و ضبط شده تحویل مراجع قضایی شهرستان شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سرپل‌ذهاب گفت: همکاری و تعامل بسیار خوبی بین نیروی انتظامی و محیط زیست شهرستان وجود دارد که باعث ایجاد امنیت و حفاظت از محیط زیست منطقه خواهد شد.

احسانی‌پور با قدردانی از همیاران محیط زیست و مأموران پاسگاه انتظامی ترکویس، افزود: مردم سرپل ذهاب می‌توانند تخلفات زیست محیطی را از طریق شماره تلفن های ۴۲۲۲۲۶۰۰و ۴۲۲۲۱۷۷۳ با پیش شماره ۰۸۳ به اطلاع یگان حفاظت از محیط زیست شهرستان برسانند تا برخورد لازم با تخلفات صورت گیرد.

پناهگاه حیات وحش قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور به شمار می رود.

از جانوران موجود در این منطقه می توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد.

همچنین این منطقه حفاظت شده با پوشش گیاهی بلوط، پلک، تنگرس، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی، دارای انواع گونه های پرندگان شامل کبک، تیهو، سار و فاخته است.

سرپل ذهاب با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با کشور عراق ۴۸ کیلومتر مرز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha