۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85519082
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمات سفرهای تابستانی در خراسان جنوبی کلید خورد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با آغاز سفرهای تابستانه، دستگاه‌های عضو کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران، آمادگی کامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس زاده روز دوشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان افزود: در تعطیلات فصل تابستان شاهد افزایش چشمگیر ورود مسافران و گردشگران به استان خواهیم بود لذا باید با برنامه‌ریزی و ایجاد انسجام و هماهنگی بین کمیته‌ها و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر، در خدمات رسانی اهتمام ویژه‌ای انجام شود.

وی گفت: با پایان سال تحصیلی و ایام عید قربان تا عید غدیر سفرهای تابستانی مردم نیز آغاز شد و بدون شک بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری نیز سفرها بیشتر می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: براساس دستورالعمل‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی ستادهای خمات سفر استان‌ها باید آمادگی لازم را در تابستان داشته باشند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دروازه ورودی ۹ تا ۱۱ استان برای ورود به مشهد مقدس است افزود: به دلیل عبور زائران به صورت زمینی از این استان همچنین تعلق خاطر مردم به امام رضا (ع) باید تمهیدات سفر به خوبی توسط دستگاه‌های مربوطه فراهم شود.

عباس‌زاده گفت: اگرچه بیشتر استان عبوری برای مسافران محسوب می‌شویم اما باید آمادگی کافی برای اقامت و استقرار هرچند کوتاه مدت مسافران و زائران در استان فراهم شود.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی استان و طولانی بودن جاده‌ها به خصوص در محورهای شرقی و غربی استان، باید شرایط لازم برای عبور ایمن مسافران و زائران مهیا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی استان، طولانی بودن مسیرها، فاصله زیاد بین شهری، احتمال وقوع گرد و غبار، طوفان شن همچنین بادهای ۱۲۰ روزه شرایط منطقه خاص است و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی گفت: ساماندهی مجتمع‌های بین راهی از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌توان با ایجاد استراحتگاه‌های موقت در جاده‌ها و انجام اقداماتی از قبیل راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی و فعالیت‌های تولیدی، کمپ‌های عشایری و معرفی جاذبه‌های گردشگری و تفریحی زمینه توقف مسافران را فراهم کرد.

عباس‌زاده ادامه داد: ساماندهی نمازخانه‌ها، جایگاه‌های سوخت و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی و داخل شهری برای رفاه حال مسافران و گردشگران ضروری است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از عید قربان تاکنون تردد در جاده‌های استان ۱۳ درصد افزایش داشته که نشان دهنده شروع خوب سفرهای تابستانی است.

اسدالله جلال زاده افزود: مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی و سکوهای نماز برای تابستان آماده شده است و مشکلات و کمبودهای موجود نیز رفع می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha