۱۵۰۰ مرکز درمانی پایتخت ایمن‌سازی شد

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: از حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مراکز درمانی فعال شامل بیمارستان، ساختمان پزشکان، کلینیک‌ها، مراکز زیبایی پوست و مو و دیگر مراکز در سطح تهران، تاکنون یک هزار و ۵۰۰ مرکز درمانی نسبت به ایمن‌سازی ساختمان‌های خود اقدام کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، قدرت‌الله محمدی عصر دوشنبه در نشست خبری با موضوع ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری با هشدار نسبت به لغو پروانه فعالیت مراکز درمانی ناایمن پایتخت اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در صورتی که این مراکز نسبت به ایمن‌سازی ساختمان‌های خود اقدام نکنند، از طریق مراجع قضایی و وزارت بهداشت اقدام به لغو پروانه فعالیت آنها خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دیگر مراکز درمانی نیز باید فرآیند ایمن‌سازی را طی کننددر غیر این صورت طبق قوانین و مقررات و اخذ مجوز از مراجع قضایی و با همکاری وزارت بهداشت این ساختمان‌ها پلمب و لغو پروانه خواهند شد.

محمدی با اشاره به همکاری و همراهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب ایمن‌سازی ساختمان‌های مراکز درمانی گفت: برای اولین بار این کار در سطح شهر تهران رقم خورده است. البته مراکز زیبایی پوست و مو نیز مخاطبان زیادی دارند و تاکید ما بر این است که این مراکز نیز هر چه سریع‌تر بر اساس بازه زمانی تعیین شده اقدام به ایمن‌سازی ساختمان‌های خود کنند، در غیر این صورت با آنها برخورد خواهد شد.

۱۵۰۰ مرکز درمانی پایتخت ایمن‌سازی شد

هشدار به ساختمان‌های ناایمن دولتی

محمدی به اطفاء حریق در تونل‌ها و ایستگاه‌های مترو اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اطفاء حریق در این اماکن در زیرزمین است باید بتوانیم از سیستم‌های به‌روز استفاده کنیم اما اکنون برای نخستین بار به صورت آزمایشی در یکی از خطوط مترو و در چند ایستگاه از بیسیم‌های ویژه برای اعلام حریق استفاده شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد: یکی از علت‌های اصلی فوتی‌ها موضوع خفگی است و بسیاری افراد به دلیل این مساله در حوادث جان خود را از دست می‌دهند و باید به این موضوع نیز توجه لازم شود.

وی با هشدار جدی به ساختمان‌های ناایمن دولتی گفت: در این بخش نیز به سراغ تک‌تک وزارتخانه‌ها و ساختمان‌های دولتی می‌رویم و تعدادی از ساختمان‌های دولتی در سطح شهر تهران هستند که هیچ تاییدیه آتش‌نشانی ندارند به همین جهت انتظار داریم که آنها نیز اقدام به ایمن‌سازی ساختمان‌های خود کنند در غیر این صورت طبق قوانین و مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

۱۵۰۰ مرکز درمانی پایتخت ایمن‌سازی شد

تهران تبدیل به انبارهای بدون ایمنی شده است

محمدی به حریق در انبارهای تهران اشاره کرد و افزود: بخشی از تهران تبدیل به انبارهای بدون ایمنی شده است که در این انبارها مواد اشتعال‌زا دپو می‌شود و در این بخش نیز ما پایش‌ها و رصدهایی را انجام داده‌ایم و این انبارها را شناسایی و به شهرداران مناطق و نواحی اعلام کرده‌ایم و اخطارهای لازم برای ایمن‌سازی این انبارها نیز ارسال شده است.

وی ادامه داد:با وجود بضاعت کم سازمان آتش‌نشانی اقداماتی در قالب پایش و دسته‌بندی ساختمان‌ها انجام شده که پایش ۵۸ هزار ساختمان و معرفی ساختمان‌های ناایمن به شهرداران مناطق و نواحی برای ارائه اخطارهای لازم به آنها از جمله این اقدامات است تا این ساختمان‌ها نیز ایمن‌سازی شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به همکاری با شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز این شرکت می‌تواند با همکاری و وادار کردن اصناف اقداماتی را برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن انجام بدهد.

محمدی همچنین به اتصال برخی ساختمان‌ها به سامانه ۱۲۵ اشاره کرد گفت: این مهم به صورت اختیاری در حال انجام است و افراد می‌توانند اماکن خودشان را به صورت اختیاری به این سیستم متصل کنند و امیدواریم در آینده شرایطی پیش آید که این کار به صورت اجباری انجام شود.

وی در ادامه از بکارگیری هشت پهباد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مراحل تست این پهبادها در حال انجام است.

محمدی با اشاره به جشن ۱۰ کیلومتری عید سعید غدیر در پایتخت نیز گفت: فردا در ۱۲۰ نقطه با ۵۵۰ آتش‌نشان در مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر مستقر هستیم.

۱۵۰۰ مرکز درمانی پایتخت ایمن‌سازی شد

حضور ۲۰ کشور در نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری

محمدی با اشاره به اینکه تاکنون پنج دوره از نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری برگزار شده و ششمین دوره آن به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، افزود: ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی از یازدهم تا سیزدهم تیرماه در محل هتل المپیک برگزار خواهد شد و حدود ۲۰ کشور در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد که تاکنون حضور ۱۰ تا ۱۵ کشور در این نمایشگاه قطعی شده است.

وی با اشاره به حضور یکی از اساتید برجسته در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی از کشور استرالیا تصریح کرد: در کنار این همایش نمایشگاه تولیدات و تجهیزات آتش‌نشانی داخلی به معرض نمایش گذاشته خواهد شد و این در حالی است که طی دو سال گذشته با همکاری و مشارکت تولیدکنندگان بخش قابل توجهی از تجهیزات آتش‌نشانی از داخل کشور تامین شده است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران استفاده از توان تولیدات داخلی است، گفت: این آمادگی را داریم که از تمام تجهیزات خود را از داخل کشور استفاده کنیم و هم‌اکنون شهرهایی مثل تهران، تبریز، اصفهان، شیراز رتبه‌های خوبی در تولید تجهیزات این صنعت دارند و اگر حمایت‌های لازم صورت بگیرد طی دو سال آینده صددرصد تجهیزات آتش‌نشانی از داخل تامین خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: اکنون حدود ۶۰ هزار نفر در صنعت تجهیزات مورد نیاز آتش‌نشانی فعال هستند و چنانچه بتوانیم تمام اقلام و تجهیزات مورد نیاز خودمان را از داخل تامین بکنیم تعداد مشاغل در این حوزه افزایش پیدا خواهد کرد. اولویت سازمان آتش‌نشانی خرید اقلام داخلی است و این در حالی است که در پنجمین نمایشگاه ایمنی، تاکید کردیم که اعلام حریق به صورت فارسی باشد که این مهم اکنون اجرا شده است.

محمدی ادامه داد: به هیچ عنوان این همایش و نمایشگاه جنبه سرگرمی ندارد و در جریان برگزاری سه روزه این نمایشگاه از معتبرترین دانشگاه‌های طراز اول کشور دعوت شده که به صورت تخصصی به موضوعات مختلف در حوزه ایمنی پرداخته شود. تاکنون ۲۳۰ مقاله به این همایش ارسال شده که از این تعداد ۱۱۷ مقاله به تایید اساتید دانشگاه رسیده است. در همایش هفت نشست، ۳۵ سخنرانی علمی و ۱۹ کارگاه تخصصی برگزار خواهد شد.

۱۵۰۰ مرکز درمانی پایتخت ایمن‌سازی شد

استفاده از سیستم‌های هشداردهنده حریق به صورت الکترونیک

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره محورهای ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری گفت: فرهنگ ایمنی و آتش‌نشانی، پیشگیری، استفاده از ظرفیت‌های نوین از جمله هوشمندسازی، هوش مصنوعی از محورهای این نمایشگاه خواهد بود. ما باید موتور فرهنگ‌سازی در کشور را روشن کنیم همچنین توجه ویژه‌ای را به موضوع پیشگیری داشته باشیم تا با اقدامات لازم از وقوع حوادث جلوگیری شود.

محمدی به موضوع هوشمندسازی و استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: از این ظرفیت نیز باید به نحو مطلوب استفاده شود و ما نباید از موضوع هوش مصنوعی غافل شویم و باید حتماً تجهیزات خود را در اطفاء حریق به خصوص در حوزه حریق در جنگل‌ها بروزرسانی کنیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم از سیستم‌های هشداردهنده حریق به صورت الکترونیک استفاده کنیم و در قالب این سیستم آدرس، پلاک و ساختمان به صورت الکترونیک اعلام می‌شود و این امر می‌تواند آتش‌نشانان را در فرآیند آتش‌نشانی و اطفاء حریق کمک کند. نصب دوربین بر روی البسه آتش‌نشانان در صحنه بسیار مهم است و باید بتوانیم از تجهیزات بروز و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha