مرحله اول از بزرگراه پژوهش «ابن فُوَطی» مراغه کلنگ‌زنی شد

مراغه- ایرنا- بزرگراه پژوهش حدفاصل میدان مجلس تا دانشگاه مراغه با هزار هزار میلیارد ریال هزینه تملک و تحت عنوان «ابن فُوَطی» کلنگ‌زنی شد؛ طرح مزین به نام مسئول کتابخانه رصدخانه مراغه در دوران خواجه نصیرالدین طوسی که به گفته متولیان، اجرای آن در توسعه قسمت شرقی این کهن‌شهر نقش حیاتی ایفا می‌کند.

به گزارش ایرنا شهردار مراغه روز دوشنبه در آیین کلنگ‌زنی این طرح بیان کرد: شورای ششم از بدو شروع به کار، سیاست‌های توسعه معابر را در دستور کار قرار داده و امسال حداقل ۱۰ کیلومتر توسعه معابر در برنامه شهرداری پیش‌بینی شده است.

مرحله اول از بزرگراه پژوهش «ابن فُوَطی» مراغه کلنگ‌زنی شد
طرح‌های مسیرگشایی مراغه طی سال جاری تنها در قسمت شرقی شهر اجرا می‌شود

وی با بیان اینکه تکمیل کمربندی غربی، احداث راه دسترسی به شهرک امام حسن (ع) و احداث بزرگراه عشرت‌آباد جزو طرح‌های سال جاری است، افزود: ۴۵ متری پژوهش «ابن فُوَطی» به طول ۴.۲ کیلومتر میدان مجلس را به ضلع شمالی دانشگاه مراغه متصل می‌کند و با بهره‌برداری از آن، راه دسترسی جدید و مناسب به بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی ایجاد می‌شود.

«مروتی» با بیان اینکه احداث یک و نیم کیلومتر از این مسیر در مرحله نخست طرح از امروز آغاز می‌شود، ابراز امیدواری کرد که این مرحله تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی اجرای این طرح نقش اساسی در توسعه شهری دارد و حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هکتار از اراضی شهری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در توسعه شرق شهر نقش محوری خواهد داشت.

شهردار مراغه اضافه کرد: همچنین با اجرای این طرح ۳۵۰ هکتار به مساحت شهر اضافه شده و شهرک‌های شمالی، بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی و دانشگاه مرغه از این مسیر به میدان مجلس متصل می‌شود.

وی افزود: در محدوده مرحله نخست از اجرای این طرح ۹۰ هکتار محدوده مسکونی مصوب وجود دارد که ۴۵ هکتار آن در قالب پردیس فرهنگیان تفکیک شده و با احداث این مسیر، راه دسترسی این محدوده مسکونی هم تامین می‌شود.

«مروتی» با قدردانی از مدیران شرکت تعاونی شهرک پردیس، بیان کرد: اجرای جدول‌کشی و برخی دیگر از موارد بر عهده شرکت تعاونی گذاشته شده است و در حقیقت مردم در اجرای آن مشارکت می‌کنند.

به گزارش ایرنا «ابن فُوَطی» در عصر خود از بزرگترین پژوهشگران و کتابداران جهان بود و نامش، شکوه و عظمت مراغه در سده‌های هفتم و هشتم هجری را تداعی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha