سرمایه گذاری در خوزستان نباید بخاطر فرافکنی برخی دستگاه‌ها دچار آسیب شود

اهواز-ایرنا- نائب رییس اول اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی اهواز گفت: فرافکنی برخی دستگاه‌ها اجرایی مشکلاتی برای بخش خصوصی ایجاد کرده و آنها را متوجه ضرر و زیان فراوان کرده است.

به گزارش ایرنا، شهلا عموری روز دوشنبه در نشست کمیسیون بازرگانی در محل اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: مرزها فرصتی جهت برقراری ارتباط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هستند و هرچه بتوانیم فعالیت بیشتری در مرزها برقرار کنیم ارتباطات تجاری و سیاسی با سایر کشورها نیز بیشتر خواهد شد.

رییس کمیسیون بازرگانی اتاق اهواز با اشاره به کارکرد مرزها در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی گفت: برآیند عملکرد کمیسیون بازرگانی می‌تواند در توسعه یا عدم توسعه این ارتباطات و شاخص‌های اقتصادی در مرزهای خوزستان موثر باشد.

نایب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: انتظار می‌رود ارگان‌ها به مسوولیت‌های خود عمل کنند تا دستاوردهای بهتری حاصل شود.

عموری به مشکلات موجود در مرزهای خوزستان اشاره کرد و افزود: سابقه مشکلات مرزهای استان به سالهای گذشته برمی‌گردد که بارها در نشست‌های مختلف مطرح شده اند.

وی ادامه داد: مشکل راه‌اندازی دستگاه ایکس ری و ساعت کاری مرزها در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح و قرار بود ظرف ۲ هفته دستگاه ایکس ری تامین شود ولی پس از پیگیری‌های انجام شده متوجه شدیم امکان راه‌اندازی این دستگاه وجود ندارد.

نائب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز اضافه کرد: ساعتهای کاری مرزها نیز مقرر شد به گونه‌ای تنظیم شود که صادرکنندگان بتوانند کالاهای خود را صادر کنند و مشکلی نداشته باشند.

وی اظهارکرد: طبق توافق انجام شده ساعت کاری مرز شلمچه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۵ و در روز پنجشنبه تا ساعت ۱۴ است و ساعت کاری مرز چذابه در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰تا ۱۵ خواهد بود.

به گفته عموری، صادرات آبزیان نیز تا ساعت ۱۷ انجام خواهد شد.

عموری گفت: نشست‌های مختلفی برای ساماندهی مشکلات برگزار شده ولی مصوبات با عوض شدن مدیران اجرا نشدند.

نائب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز اظهارکرد: نیاز است برای رفاه نسبی حال صادرکنندگان کمترین امکانات از جمله سایبان نصب شود؛ باید با نصب سایه‌بان رفاه صادرکنندگان را تا حدی فراهم کنیم؛ نمی‌توان ادعای ترانزیت داشته باشیم ولی دستگاه ایکس ری در مرزها نداشته باشیم.

وی گفت: برای حل مشکل ایکس ری شلمچه باید از طریق قضایی اقدام کرد.

عموری با بیان اینکه برای تغییر ساعت مرزها باید اقدامات لازم انجام شود گفت: برای صادرات آبزیان از دامپزشکی دعوت خواهد شد در نشست‌ها حاضر شوند تا در جریان امور قرار گیرد و اقدامات لازم صورت گیرد زیرا کالاهایی چون ماهی سریع فاسد می‌شوند.

رییس کمیسیون بازرگانی اتاق اهواز در خصوص توقف صادرات هنگام اربعین نیز گفت: این موضوع باید پیگیری شود تا صادرکنندگان با توقف فعالیت مرزها دچار ضرر نشوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha