وزیر خارجه آلمان: برقراری صلح پایدار در منطقه بدون ایجاد کشور مستقل فلسطین ممکن نیست

تهران- ایرنا- آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان در هشتمین سفر خود به سرزمین‌های اشغالی از آغاز جنگ در غزه، در اظهاراتی با بیان اینکه ایجاد امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی بدون فراهم شدن امنیت پایدار برای فلسطینیان امکان‌پذیر نیست، تاکید کرد: برقراری صلح پایدار در منطقه بدون ایجاد کشور مستقل فلسطین ممکن نیست.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، وزیر خارجه آلمان که در جریان یک کنفرانس امنیتی در دانشگاه رایشمن رژیم صهیونیستی سخن می‌گفت، اظهار کرد: برای ایجاد امنیت پایدار، اکنون یافتن راه‌هایی برای توقف خشونت در غزه و پایان دادن همیشگی به جنگ ضروری است و این محور تمام گفت وگوهای مقام‌های (رژیم) اسرائیل با مقام‌های آمریکایی، اروپایی و عربی است.

وی در ادامه سخنان خود با با بیان اینکه ایجاد امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی بدون فراهم شدن امنیت پایدار برای فلسطینیان امکان‌پذیر نیست، خواستار ایجاد کشور مستقل فلسطین شد و تاکید کرد: در عین حال، امنیت پایدار برای فلسطینی‌ها هم تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که امنیت پایدار برای اسرائیلی‌ها وجود داشته باشد و یکی بدون دیگری ممکن نیست.

وزیر خارجه آلمان در ادامه با اشاره به گفت وگوها و رایزنی‌های اخیر خود با دیگر وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره استقرار مجدد احتمالی نیروهای حافظ صلح اتحادیه اروپا در گذرگاه مرزی رفح بین نوار غزه و مصر، افزود: در صورت برقراری امنیت در این گذرگاه مرزی، امکان ورود مجدد کمک‌های بشردوستانه از آنجا به نوار غزه که از حدود دو ماه پیش بسته شده است، فراهم خواهد شد.

وی همچنین بار دیگر از رژیم صهیونیستی خواست تا در جریان عملیات نظامی خود در نوار غزه، حقوق بشر و قوانین بین‌المللی را رعایت کند و گفت: گزارش‌های مربوط به بدرفتاری نیروهای اسرائیلی با زندانیان فلسطینی نگران‌کننده است.

به نوشته روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، وزیر خارجه آلمان قصد دارد در طول سفر خود به سرزمین‌های اشغالی بار دیگر به دنبال راه حل دو دولتی برای برقراری صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها باشد.

به گزارش ایرنا، با گذشت ۲۶۲ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha