لاوروف: درباره اوکراین گفت وگوی محرمانه انجام نخواهیم داد

تهران- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی با بیان اینکه غرب از سازماندهی مذاکرات بر مبنای عادلانه امتناع می‌ورزد، تاکید کرد: با هیچ‌کس درباره اوکراین گفت وگوی محرمانه یا مذاکرات زیرزمینی انجام نخواهیم داد.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری روسی تاس، وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه کشورهای غربی این واقعیت واضح را در نظر نمی‌گیرند که در حال حاضر شخصی به نام ولودیمیر زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) تمام مقام‌های این کشورر را از انجام هرگونه مذاکره با مسکو منع کرده است، اظهار کرد: کشورهای غربی از سازماندهی و برگزاری مذاکرات صلحی که بر مبنای عدالت بنا نهاده شده باشد، عاجز و ناتوان هستند.

لاوروف در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه طرح صلحی که از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) ارائه شد، نتیجه یک تحلیل هوشیارانه و سازنده از واقعیت‌های کنونی است، خاطرنشان کرد: اما هیچ یک از مقام‌های غربی به این طرح صلح واقعگرایانه واکنش جدی نشان ندادند.

وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به گسترش خزنده دامنه تسلیحاتی که غرب روزانه آنها را روانه اوکراین می‌کند، خاطرنشان کرد: از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، تمام اقدامات غرب در راستای رویکرد خصمانه با روسیه انجام شده است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha