بیش از ۴۵ هزار زائر پاکستانی از مرز ریمدان دشتیاری وارد کشور شدند

چابهار - ایرنا - رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بیش از ۴۵ هزار نفر از زوار پاکستانی در یک سال گذشته از طریق مرز ریمدان دشتیاری وارد کشور و با ارائه خدمات، پذیرایی و استقبال به مناطق مختلف زیارتی اعزام شدند.

حمیرا ریگی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: منطقه منفصله ریمدان بر اساس قانون به منطقه آزاد چابهار الحاق شده و این فرصتی ایده‌آل در گسترش مراودات اقتصادی و لجستیکی با پاکستان و پلی برای کریدور شرقی- غربی است.

وی افزود: در آخرین سفر شهید جمهور به پاکستان تفاهم‌نامه همکاری بین ۲ کشور، در خصوص ایجاد منطقه آزاد مشترک در منطقه منفصله ریمدان به امضاء رسید. امروز انتظار است معاونان و مدیران سازمان با برنامه‌ریزی و هم‌افزایی در تحقق‌پذیری و اجرایی کردن آن نهایت تلاش‌هایشان را بکنند تا شاهد عمران و آبادانی در این منطقه راهبردی مرزی باشیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی از دیگر برنامه‌هایی است که در دست اقدام است و جا دارد از ارائه خدمات به زوار پاکستانی در سال گذشته یاد کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که در سالجاری با آماده سازی زیرساخت‌ها و امکانات برای اقامت و پذیرایی بخشی از زوار اربعین، با همدلی و هم‌افزایی معاونان و مدیران سازمان، شاهد تامین زیرساخت‌ها و امکانات در کوتاه‌ترین زمان برای این عزیزان باشیم.

ریگی با اشاره به اینکه مرز ریمدان دشتیاری در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بهترین مسیر و راه دسترسی ایران به ۳۷ درصد جمعیت جهان(پاکستان، چین و هند) است، خاطرنشان کرد: توجه به زیرساخت‌های این مرز برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی از الزامات است.

وی با اشاره به مزیت‌ها و موقعیت‌های راهبردی ایران گفت: مرز ریمدان با توجه به ظرفیت راهبردی باید به عنوان یک مرز استاندارد جهانی تعریف شود تا شاهد جابجایی کالا و مسافر باشیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

به گزارش ایرنا مرز ریمدان در محدوده شهرستان دشتیاری و با فاصله ۱۲۰ کیلومتر از شهر چابهار از سال ۸۷ راه‌اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بود اما در سال ۹۵ با پیگیری‌های مسوولان و مردم با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان از سوی دولت موافقت شد و هم اینک فعالیت‌های تجاری در این مرز در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha