امام جمعه ایلام: غدیر عید انتخاب اصلح و یاس و ناامیدی دشمنان است

ایلام - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، با بیان اینکه غدیر عید انتخاب اصلح است، گفت: حادثه خونین کربلای معلی و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش نتیجه انحراف خواص و بی تفاوتی مردم از شناخت واقعه غدیر خم بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین" الله نور کریمی تبار" شامگاه دوشنبه در جشن بزرگ عید سعید غدیر خُم در شهرستان آبدانان، بر لزوم شناخت واقعه غدیر، اظهار کرد: روز عید سعید غدیر، روزی است که دین و نعمت خدا بر بشر کامل و اسلام به عنوان دین کامل به جهان معرفی شد.

وی تصریح کرد: بعد از واقعه غدیر، خواص طرفدار حق سکوت کردند و خواص طرفدار باطل و کسانی که عدل امام علی(ع) را بر نمی تافتند و مانع زیاده خواهی آنان بود، جریان امامت و ولایت خدایی را تغییر دادند و علی(ع)، عدالت و قرآن کریم را خانه نشین کردند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مظلومیت شیعه و شهادت حضرت امام حسین(ع) نتیجه غفلت خواص و مردم آن زمان از واقعه غدیر خم بود، تصریح کرد: اربعین فصل بیداری کسانی است که در یاری امام حسین(ع) کوتاهی کردند و تا امروز قرن ها گذشته و برای آن غفلت در غدیر، هزینه های سنگینی پرداخت شد.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه امروز نگاه دنیا و مظلومان و آزادیخواهان جهان به جمهوری اسلامی است، یادآور شد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، امید در دل مظلومان، آزادیخواهان و مسلمانان جهان روشنی یافته و جبهه مقاومت در برابر ستم و ظلم جهانی و رژیم غاصب اسرائیل و حامیان آن ایستاده است.

امام جمعه ایلام: غدیر عید انتخاب اصلح و یاس و ناامیدی  دشمنان است

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی فصل بیداری را برای جامعه بشری ترسیم کرده است، افزود: اربعین حسینی، فصل بیداری و آگاهی بخشی است، از برکت انقلاب اسلامی اربعین، رونق دیگری پیدا کرده امروز مشتاقان اربعین و مسلمانان جهان از سراسر دنیا به کربلا می آیند و این جمعیت ده ها میلیونی، دنیا را به خود متوجه کرده است.

امام جمعه ایلام با تاکید بر احیای شناخت آحاد ملت های دنیا از واقعه غدیر، ابراز کرد: غدیر امروز باید در جهان احیا شود، امروز دنیا تشنه عدالت گستری است، با معرفی عید غدیر خم، امام علی(ع) و ولایت امام معصوم(ع)، می توانیم ظهور را به دنیا معرفی کنیم.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به اینکه غدیر، عید انتخاب اصلح و میدان شایسته سالاری و یاس و ناامیدی کفار و منافقین است، یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران، نوری از انوار عید غدیر و عاشورای امام حسین(ع) است، فرهنگ بیدارگر اربعین حسینی(ع) و هدایت‌های الهی مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران بعنوان ام القرای جهان اسلام را به تکیه گاهی مطمئن و امید آفرین برای محرومین و مستضعفین و مسلمانان جهان تبدیل کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان با قدردانی از نقش ارزنده مردم ولایتمدار و عالم پرور شهرستان آبدانان در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی، یاد آور شد: موضوع مهم انتخابات پیش روی یکی از آوردگاههای اثرگذار ملی است که حضور همه جانبه و حماسی مردم قدرشناس استان ایلام و اقصی نقاط ایران بزرگ در این انتخابات، تضمین کننده امنیت، آرامش و رافع مشکلات کلان اقتصادی و اجتماعی جامعه است.

امام جمعه ایلام: غدیر عید انتخاب اصلح و یاس و ناامیدی  دشمنان است

وی با تبیین نقش شرارت انگیز آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل در عرصه عالم، تصریح کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و شرارت اسرائیل غاصب تمام توان خود را به کار گرفته تا بین ملت عزیز ایران و صندوقهای رای جدایی بیندازند و از این آب گل‌آلود، ماهی مقصود شان را به دست آورند.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی مردم متعهد و وطن دوست ایران بزرگ در روز هشتم تیرماه با انداختن رای خود به صندوق و انتخاب رئیس جمهوری متدین، متخصص، خادم و انقلابی، دین خود را به خون پاک شهدا و ایثارگران و به خصوص رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت ادا خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، جشن بزرگ عید سعید غدیر خم، عید ولایت و امامت مولای متقیان حضرت علی(ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، مدیران شهرستان و آحاد مردم مومن و ولایتمدار شهرستان آبدانان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha