پیش بینی ورود بیش از ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی اربعین در مرز ریمدان

چابهار - ایرنا - فرماندار دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برنامه ریزی لازم و عمل به مصوبات گذشته و انجام تکالیف دستگاه‌ها در خصوص خدمات رسانی به زائران حسینی در حال پیگیری است و بر این اساس پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی از مرز ریمدان وارد کشور شوند.

محمدعلی رافت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: نشست ستاد اربعین سیستان و بلوچستان با هدف برنامه ریزی، هماهنگی و هم‌افزایی برای خدمت رسانی مطلوب و شایسته به زائران پاکستانی در مرز ریمدان برگزار شده و وظایف دستگاه‌های مختلف اجرایی مشخص شده است.

وی با بیان اینکه کار برای زائران اربعین حسینی، کاری عاشقانه برای امام حسین (ع) است، بیان کرد: امکاناتی همچون تأمین آب آشامیدنی(آب معدنی)، بهداشت و درمان‌ (بیمارستان صحرایی)، خودروهای آتش نشانی و آمبولانس، پیش بینی ورود خودروها با پلاک پاکستان و تأمین سوخت آنها در مسیر و بسیج امکانات استان برای خدمات رسانی مطلوب و شایسته به زائران در حال آماده شدن است.

فرماندار دشتیاری از خدمات رسانی مطلوب دستگاه‌های اجرایی به زائران پاکستانی در سال گذشته قدردانی کرد و افزود: اینکه مسوولان محلی و استانی توفیق خادمی زائران اباعبدالله الحسین (ع) را دارند لطف بزرگی است.

وی تصریح کرد: خدمت رسانی به زوار حسینی را از وظایف خود می‌دانیم و آمادگی خود را در خدمات دهی به زوار در سطح شهرستان با فراهم ساختن اماکن برای پذیرایی و اقامت زائران پاکستانی اربعین اعلام می کنیم.

رافت گفت: در سال گذشته سازمان منطقه آزاد چابهار در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی و مسجد پیامبر اعظم(ص) به هزاران نفر از زوار پاکستانی با خدماتی همچون اقامت و پذیرایی خدمات رسانی کرد.

وی افزود: در همین راستا شرکت توسعه پتروشیمی نگین مَکُران با ساخت آشپزخانه ۲۰۰ نفره برای پذیرائی از زوار پاکستانی در مرز ریمدان و همچنین شرکت ماهان برای اقامت و پذیرایی در منطقه سنگان اعلام آمادگی کرده‌اند.

فرماندار دشتیاری ادامه داد: خدمات لازم در پایانه مرزی ریمدان شامل، خدمات گذرنامه، تأمین پذیرایی، وسائط حمل و نقل(تأمین اتوبوس)، آب، برق، مخابرات و سیم کارت، آتش نشانی و آمبولانس در حال برنامه ریزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha