۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85519539
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولین مجتمع شوق زندگی در البرز راه اندازی شد

۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲
کد خبر: 85519539
اولین مجتمع شوق زندگی در البرز راه اندازی شد

کرج - ایرنا - همزمان با عیدسعید غدیرخم مجتمع شوق زندگی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی کودکان ، نوجوانان و خانواده های آنان روز سه شنبه در آئینی با حضور مسوولان محلی در استان البرز راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان البرز در آیین بهره برداری از مجتمع شوق زندگی استان البرز گفت: این مجتمع رویه جدیدی از اقدام حوزه قضایی در زمینه آسیب زدایی اجتماعی با سرپرستی و ریاست بهزیستی و همکاری نهادهایی همچون دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، پزشکی قانونی و آموزش و پرورش در بخش اطفال و نوجوانان است.

اولین مجتمع شوق زندگی در البرز راه اندازی شد

« وجیهه محمدی فلاح» افزود: سال ۹۹ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان ها تصویب شد و قرار بود دستگاههای اجرایی و فرهنگی به طور مستقل برنامه های حمایتی و پیشگیرانه در بخش کودکان و نوجوانان به صورت مستقل اجرا کنند که اینک این رویه به شکل مشارکتی تغییر روش داده است.

وی بیان کرد: بر این اساس از ظرفیت های دستگاه‌ها و نهادهای مردم نهاد برای تقویت بخش های مشاوره، شناسایی آسیب دیدگان ، توانمند سازی و مهارت آموزی کودکان و نوجوانان استفاده می شود.

محمدی فلاح افزود: در این زمینه آسیب های اجتماعی در حوزه‌های کودک آزاری، زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی، سالمندان، اختلالات اعصاب و روان، فرزندخواندگی، کودکان کار، کودکان در وضعیت‌های مخاطره آمیز، زنان مورد خشونت و امثال در قالب برنامه علمی و عملی رصد و نسبت به رفع و تعدیل این آسیب ها اقدام خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: از آنجا که کودکان و نوجوانان دارای حقوق اجتماعی خاص هستند باید این حقوق با پشتیبانی یک مرجع قانونی برای آنان لحاظ و دنبال شود.

وی یادآورشد: گروه هدف شوق زندگی افراد زیر ۱۸ سال هستند که با وحدت رویه با نگاه کودک محور بین بهزیستی و سیستم قضایی خدمات می گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha