سوزاندن کاه‌وکلش تهدید علیه بهداشت عمومی است؛ برخورد قاطع با کشاورزان متخلف

گرگان- ایرنا- معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادستان مرکز استان گلستان سوزاندن کاه‌وکلش را به دلیل آلودگی محیط‌زیستی تهدید علیه بهداشت عمومی دانست و گفت: با کشاورزانی که اقدام به سوزاندن کاه‌وکلش می‌کنند برخورد قضایی لازم صورت خواهد گرفت.

مهدی سیاری روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آتش زدن بقایای گیاهی جدا از آسیبی که به زمین‌های کشاورزی وارد می‌کند مشکلاتی را هم برای کشاورز به وجود می‌آورد.

وی افزود: سوزاندن کاه‌وکلش حتی اگر خسارتی به هیچ شخصی وارد نکند به دلیل آلودگی زیست‌محیطی جرم است لذا افراد متخلف براساس ماده ۶۸۸ تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادستان مرکز استان گلستان تاکید کرد: برخی کشاورزان با سوزاندن بقایای گیاهی علاوه‌بر آسیب به زمین کشاورزی و خاک آن، به زمین‌های ملی و یا کشاورزی و خانه‌های مجاور خسارت وارد می‌کنند و مشمول جرایم سنگین می‌شوند.

سیاری با بیان اینکه سوزاندن کاه‌وکلش در سال‌های اخیر در گلستان کاهش چشمگیری داشته اما همین میزان اندک هم آسیب‌زا است، تصریح کرد: امیدوارم با اقدامات انجام‌شده دیگر شاهد سوزاندن کاه و کلش در استان گلستان نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر هم‌استانی‌ها هنگام مشاهده سوزاندن کاه‌وکلش، گزارشی یا فیلمی برای ما ارسال کنند براساس استعلام جهاد کشاورزی، موقعیت مکانی آن زمین زراعی شناسایی شده و اقدامات قضایی انجام خواهد شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادستان مرکز استان گلستان، سوزاندن کاه‌وکلش را ناشی از عدم آگاهی کشاورزان دانست و افزود: پیشگیری در اولویت ما قرار دارد چراکه پس از آتش زدن مزارع خسارت‌های به وجود آمده قابل جبران نیست‌.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha