دعوت مدیران آموزش عالی از مردم برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری

تهران- ایرنا- سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و برخی دیگر از مدیران آموزشی و دانشگاهی از مردم برای شرکت گسترده در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری دعوت کردند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از عموم مردم برای حضور پرشور و آگاهانه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد و افزود که ۸ تیر ماه حماسه حضور مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی رقم می‌خورد.

عبدالرسول پورعباس گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری به اقتدار و نشاط ملی منجر می‌شود و بیانگر پشتوانه مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی است و این مشارکت با شکوه مردم زمینه حل مشکلات و پیشرفت کشور را فراهم می آورد.

دعوت مدیران آموزش عالی از مردم برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور افزود: خدمات دولت سیزدهم با حمایت مقام معظم رهبری و هدایت شهید رئیسی عزیز چشمگیر است و ادامه راه پیشرفت و حل مشکلات کشور با اعمال نظر مردم و جمهور میسر می‌شود و نخبگان جامعه باید با تبیین آثار مهم انتخابات و نقش تعیین کننده‌ آن در ترسیم آینده انقلاب اسلامی، نسبت به دعوت عمومی برای ایفای نقش در این رخداد تاریخی اقدام کنند.

وی با اظهار امیدواری برای تشکیل دولت جدید با پشتوانه آرای بالای مردمی ادامه داد: ۸ تیر ماه حماسه حضور مردم بصیر و شریف ایران اسلامی رقم خورده و بار دیگر وحدت، همدلی و بصیرت ملت بزرگ ایران به نمایش گذاشته می‌شود و نظام و انقلاب اسلامی همچون همیشه سربلند و پیروز خواهد بود.

همچنین معاون مالی، اداری و منابع وزیر علوم نیز در مراسمی در محل این وزارتخانه با دعوت از جامعه دانشگاهی برای مشارکت پرشور در انتخابات پیش‌رو، از لزوم انتخاب کاندید اصلح که ادامه‌دهنده مسیر شهید رئیسی باشد سخن گفت. علی خطیبی با تشریح مجاهدت‌های رئیس‌جمهور فقید، تکمیل برنامه‌ها و فعالیت‌های اثربخش آغاز شده در دولت سیزدهم را در گرو انتخاب رئیس‌جمهوری توانمند و انقلابی دانست.

دبیر ستاد انتخابات دانشگاهیان کشور نیز با تبیین ویژگی‌های برشمرده رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری؛ از جمله صحنه عزت و حماسه، صحنه رقابت برای خدمت، تثبیت کننده عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران، تامین کننده آبروی ملی و تکمیل کننده حماسه بدرقه شهدای خدمت، وظیفه مهم دانشگاهیان در انتخابات را تبیین اعلام کرد.

رشید جعفرپور افزود: جامعه دانشگاهیان کشور اعم از دانشجویان، استادان، یاوران علمی و خانواده های آنان ظرفیت بسیار مناسبی برای مشارکت حداکثری در انتخابات هستند. دانشگاهیان به دلیل داشتن مرجعیت فکری و سیاسی برای اقشار دیگر، وطیفه تبیینی برای ایجاد فضای عقلانیت و نشاط سیاسی در کشور را دارند.

وی ضمن تبیین اهمیت راهبردی انتخابات اخیر، تاکید کرد ابلاغیه هایی که توسط ستاد انتخابات دانشگاهیان به دانشگاه‌ها ارسال شده زمینه کنشگری مناسب دانشگاهیان و مردم را فراهم می آورد.

دعوت مدیران آموزش عالی از مردم برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به مقام رفیع شهادت نائل آمد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین خدمه این پرواز نیز در این حادثه شهید شدند.

اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از تشکیل شورایی برای اداره امور اجرایی کشور برای مدت ۵۰ روز و تدارک انتخابات ریاست جمهوری روایت دارد که جزئیات این اصل به این شرح است: «در صورت فوت، عزل، استعفاء، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رئیس‌جمهور یا در موردی که مدت ریاست جمهوری پایان یافته و رئیس‌جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب نشده یا امور دیگری از این قبیل، معاون اول رئیس‌جمهور با موافقت رهبری اختیارات و مسئولیت‌های وی را بر عهده می‌گیرد و شورایی متشکل از رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه و معاون اول رئیس‌جمهور موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف مدت ۵۰ روز رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود، در صورت فوت معاون اول یا امور دیگری که مانع انجام وظایف وی گردد و نیز در صورتی که رئیس‌جمهور معاون اول نداشته باشد مقام رهبری فرد دیگری را به جای او منصوب می‌کند.»

رهبر معظم انقلاب در پی شهادت آیت الله رئیسی، پیام تسلیتی صادر کردند که در بخشی از این پیام آمده است: «جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار می‌گیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.»

سران قوا در جلسه‌ای روز ۳۱ اردیبهشت با بررسی زمانبندی فرایند انتخابات، هشتم تیر را زمان انتخابات برای تعیین رئیس‌جمهور جدید تعیین و اعلام کردند: ثبت نام نامزدها در روزهای دهم تا چهاردهم خرداد انجام می‌شود و زمان تبلیغات انتخاباتی هم از ۲۳ خرداد تا هفتم تیر خواهد بود. همچنین روز ۸ تیر نیز روز رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تعیین شده است.

مسعودپزشکیان، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی،‌ علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی و محمدباقر قالیباف ۶ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha