طلای دسته فوق سنگین به امین‌زاده رسید/ پایان کار نمایندگان ایران با ۶ مدال

تهران - ایرنا - ملی‌پوش وزنه‌برداری جانبازان و توان‌یابان کشورمان در جام جهانی گرجستان موفق به کسب ۲ طلای دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم شد.

به گزارش ایرنا، جام جهانی وزنه‌برداری به میزبانی کشور گرجستان برگزار شد و امروز مهدی صیادی و احمد امین‌زاده آخرین نمایندگان کشورمان در دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم به روی تخته رفتند.

احمد امین‌زاده در حرکت اول خود موفق به مهار وزنه ۲۴۳ کیلوگرمی شد. او در در حرکت دوم وزنه ۲۴۸ کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت سوم خود وزنه ۲۵۰ کیلوگرم را بالای سر برد و در جایگاه نخست ایستاد و به مدال طلا رسید. او همچنین موفق به کسب مدال طلا مجموع شد.

مهدی صیادی دیگر نماینده کشورمان در این دسته در گروه B به روی تخته رفت و در حرکت اول وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی را بالای سر برد و در حرکت دوم وزنه ۲۲۲ کیلوگرم و در حرکت سوم وزنه ۲۲۶ کیلوگرم را مهار کرد اما از کسب مدال بازماند.

پیش از این نیز محسن بختیار در دسته ۵۹ کیلوگرم به مدال برنز و امیر جعفری در دسته ۶۵ کیلوگرم به مدال طلا رسید و روح‌الله رستمی از کسب مدال بازماند و سیدحامد صلحی‌پور در رده چهارم ایستاد و علی‌اکبر غریب‌شاهی موفق به کسب ۲ مدال طلا شد.

تیم ملی کشورمان در مجموع موفق به کسب ۶ مدال رنگارنگ ( ۵ طلا و یک برنز) شد.

گفتنی است این پنجمین دوره جام جهانی پاراوزنه‌برداری در سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود و آخرین رویداد این رشته ورزشی پیش از بازی‌های پارالمپیک پاریس بود.

در این دوره ۳۲۹ ورزشکار از ۷۱ کشور برای کسب رنکینگ پارالمپیک پاریس در پایتخت گرجستان برای کسب سهمیه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در این مسابقات گرجستان با ۱۶ ورزشکار، ازبکستان با ۹ ورزشکار، چین با ۸ ورزشکار و تیم ملی ایران با ۷ ورزشکار، دارای بیشترین ورزشکار در بخش مردان بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha