محسن هاشمی: پزشکیان در استفاده از ظرفیت اقوام جدی است

گنبدکاووس - ایرنا - رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: پزشکیان در صورت بدست آوردن رای اکثریت مردم و عهده‌دار شدن رئیس قوه مجریه در استفاده از ظرفیت اقوام در مناصب مدیریتی جدی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن هاشمی سه‌شنبه شب در همایش انتخاباتی مسعود پزشکیان در گنبدکاووس افزود: مردم ایران اسلامی باید با حضور پرشور در انتخابات هشت تیرماه جاری مانع از به قدرت رسیدن عده‌ای اقلیت و افراطی شوند.

وی بابیان اینکه امروز ۲ گروه نمی‌خواهند مردم حضور پرشور و حداکثری در انتخابات پیش رو داشته باشند، اضافه کرد: یک گروه، براندازها، معاندین و خارج نشین هستند که می‌خواهند مردم در انتخابات شرکت نکنند تا مشروعیت نظام در عرصه ملی و بین المللی از بین برود که ما به این گروه کاری نداریم.

هاشمی ادامه داد: گروه دوم عده‌ای اقلیت و افراطی در داخل کشور هستند که با شعارهای نابجا، غیرمنطقی و نشدنی، می‌خواهند ته دل مردم را خالی کنند تا مردم به این نتیجه برسند که اگر در انتخابات شرکت هم کنند نامزد آنها از صندوق بیرون نخواهد آمد و یا درصورت پیروزی به نامزد آنها اجازه کار کردن نخواهد داد.

وی تصریح کرد: نظرات این ۲ گروه درست نیست زیرا در عالم سیاست باید به فکر اعتدال بود تا نتایج مثبت حاصل شود هر چند این نتایج ممکن است ۱۰۰ درصد نباشد اما می‌توانیم به سمت اصلاح و مطلوب حرکت کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با تاکید برمشارکت حداکثری مردم در انتخابات هشت تیر، گفت: این حضور مانع از حاکمیت گروه اقلیت و افراطی در مناصب قوه مجریه خواهد شد، گروهی که با شعارهای نشدنی مانند دادن ۲۰ گرم طلا، ۲۰۰ مترزمین، افزایش یارانه‌ها و کاهش قیمت بنزین می دهند اما نمی‌گویند منابع مالی این طرح‌ها را از کجا تامین خواهند کرد.

هاشمی افزود: همه از مشکلات معیشتی مردم صحبت می‌کنند و به آن اذعان دارند و به همین دلیل به ۶۰ تا ۷۰ میلیون جمعیت کشور یارانه می‌دهند درحالی که تورم بالای ۴۰ درصد داریم اما حقوق‌ها ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و این روند طی پنج سال ۱۰۰ درصد مردم را فقیرتر کرده است.

وی بابیان اینکه گروه اقلیت مقصر این مشکلات و فقیرتر شدن مردم را دلسوزان و دولت‌های اصلاحات «خاتمی» و اعتدال «روحانی» می‌دانند، اضافه کرد: اما همین گروه اقلیت، خودشان در مسیر این دولت‌ها سنگ‌اندازی می‌کردند و نمی‌گذاشتند روابط بین المللی کشور شکل گیرد و سرمایه‌گذاری خارجی وارد و شغل ایجاد شود.

هاشمی ادامه داد: اکنون هم گروه اقلیت در مناظره‌ها با فرافکنی و دادن شعارهای نشدنی مانند دادن ۲۰ گرم طلا، ارزان کردن قیمت بنزین، ایجاد اشتغال برای تمام بانوان و یا دادن ۲۰۰ متر زمین برای مسکن افراد بدون خانه، سر می‌دهند بدون اینکه منابع مالی اجرای این طرح‌ها را بیان کنند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی همچنین بابیان اینکه گروه اقلیت به مشکلات اصلی کشور نمی‌پردازند و به همین علت مردم روز به روز فقیرتر می‌شوند و عزت آنها از بین می‌رود، گفت: پزشکیان در مناظره‌ها و سخنان خود اصلا چنین قول‌های نشدنی نداد اما قول داد تا نظرات و مطالبات مردم را به حاکمیت برساند و با هماهنگی بین قوا آنها را اجرایی کند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد: درصورت رای اعتماد مردم به پزشکیان؛ وی بتواند مطالبات مردم و مشکلات کشور را با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان متخصص برطرف کند ضمن اینکه مردم هم با حضور پرشور خود در انتخابات مانع به قدرت رسیدن گروه اقلیت شوند.

وی همچنین بااشاره به حادثه ناگوار برای رئیسی و دستور رهبر معظم انقلاب برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مطابق قانون اساسی، گفت: از همه مردم می‌خواهیم با حضور حماسی در شعب اخذ رای، به دکتر پزشکیان رای دهند.

هاشمی  به رد صلاحیت آیت الله رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ هم اشاره کرد و افزود: با اینکه ایشان تایید نشدند و انتظار انتخاباتی کم رونق پیش بینی شد اما مرحوم هاشمی همه را پای کار آوردند تا تفکر اعتدال و اصلاح طلبی در صحنه بماند.

فرزند آیت الله رفسنجانی اضافه کرد: با رهنمودهای آیت الله هاشمی همیشه مشارکت مردم در انتخابات بالای ۷۰ درصد بود اما از سال ۹۸ به بعد شاهد قهر مردم با صندوق‌های اخذ رای شدیم به گونه‌ای که مشارکت به کمتر از ۴۰ درصد رسید و در تهران ۲۴ درصد شرکت کردند که هشت درصد آن نیز رای باطله بود، در واقع مشارکت مردم کلان شهر تهران فقط ۱۶ درصد بود.

وی ادامه داد: پس از حادثه‌ای که برای آقای رئیسی اتفاق افتاد و دستور به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری داده شد، جبهه اصلاحات و اعتدال تصمیم گرفتند در این انتخابات شرکت کند به شرط آنکه نامزدی از آنها نیز تایید صلاحیت شود که دکتر پزشکیان تایید صلاحیت شد.

هاشمی تصریح کرد: اکنون برای جلوگیری از به قدرت رسیدن گروه اقلیت در مناصب باید حضور حداکثری در انتخابات داشته باشیم و به پزشکیان که فردی صادق، پاکدست و دلسوز است، رای دهیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی همچنین با یادآوری تلاش آیت الله رفسنجانی در استان شدن گلستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در آغاز دولت اصلاحات درسال ۷۶ استان گلستان مصوب و تشکیل شد.

وی افزود: قبل از آمدنم به گلستان با پزشکیان صحبت کردم و وی از مسائل و مشکلات این استان با اطلاعاتی که از کارشناسان گرفته بود، آگاه شده و به من گفت، بگویید که پزشکیان در استفاده از ظرفیت شایستگان اقوام جدی است.

هاشمی اضافه کرد: حتی پزشکیان از برخی گله‌های مردم گنبدکاووس نسبت به عدم رعایت عدالت در توزیع اعتبارات هم اطلاع داشت و قول تقسیم عادلانه اعتبارات و نیز توسعه گردشگری این شهرستان را باتوجه به وجود گنبدقابوس، بلندترین گنبد آجری جهان و احداث زیرساخت‌های اقامتی را داد.

وی ادامه داد: انشاالله با روی کارآمدن پزشکیان، اعتبارات ملی، استانی و شهرستان‌ها افزایش یابد، فقر از بین برود، کشاورزی رونق گیرد و معضل کم آبی با اجرای روش‌های علمی و استقرار صنایع تبدیلی مرتبط در بخش کشاورزی رفع شود.

به گزارش ایرنا، دراین مراسم که درمسجد آخوند طلایی گنبدکاووس برگزار شد، استانداران سابق گلستان و خراسان شمالی و جمع زیادی از مردم این شهرستان ۴۰۰ هزار نفری حضور داشتند.

سردادن شعارهایی مانند «درود بر پزشکیان سلام بر خاتمی»، «پزشکیان دوستت داریم» و تشویق و دست زدن ممتد حاضرین در بخش‌هایی از سخنان هاشمی بویژه استفاده از شایستگان اقوام از حاشیه‌های این مراسم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha