وزیر دفاع روسیه: ادامه انتقال تسلیحات آمریکایی به اوکراین باعث  افزایش تنش می‌شود

تهران- ایرنا- وزارت دفاع روسیه بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، آندری بلوسوف وزیر دفاع این کشور در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود تاکید کرد که ادامه انتقال تسلیحات ایالات متحده به اوکراین خطر تنش بیشتر را در پی دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، این بیانیه افزود که این تماس تلفنی با ابتکار آمریکا انجام شد و بلوسوف و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا درباره اوضاع اوکراین تبادل نظر کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بلوسوف خطر افزایش تنش به دلیل ادامه انتقال سلاح‌های آمریکایی به نیروهای مسلح روسیه را خاطرنشان کرد. طرفین درباره سایر موضوعات نیز صحبت کردند.

وزارت دفاع آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفت: این اولین تماس تلفنی آستین با بلوسوف بود و او بر اهمیت حفظ خطوط ارتباطی در میان جنگ مداوم روسیه علیه اوکراین تاکید کرد.

این تماس پس از آن انجام شد که اوکراین روز یکشنبه با موشک‌های ATACMS آمریکا به زیرساخت‌های غیرنظامی در سواستوپل حمله کرد که بر اثر آن چهار نفر از جمله ۲ کودک کشته و بیش از ۱۵۰ نفر نیز زخمی شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در پی این حمله مرگبار، به ساکنان سواستوپل تسلیت گفت و دوشنبه ۲۴ ژوئن (چهارم تیر) را در سواستوپل و کریمه عزای عمومی اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای نوشت: واشنگتن مسوول حمله موشکی به غیرنظامیان سواستوپل است، زیرا تمام امور پروازی موشک‌های آمریکایی زمین به زمین ATACMS توسط متخصصان آمریکایی انجام می‌شود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه «آنها به دقت جنایات خود را برنامه‌ریزی می‌کنند»، افزود: اوکراینی‌ها از حملات خود برای نابودی حداکثری جمعیت و زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha