آیا زمان به حرکت درآمدن ۶۰ هزار نیروی تشکیلات «محمود عباس» فرا نرسیده است؟

تهران- ایرنا- «عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف جهان عرب، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به خاطر سیاست‌هایش در سازش و همسویی با اشغالگران و بی توجهی به نسل کشی در نوار غزه و اقدامات صهیونیست‌ها در کرانه باختری مورد انتقاد قرار داد و گفت: آیا زمان به حرکت درآمدن ۶۰ هزار نیروی امنیتی تشکیلات خودگردان برای دفاع از ملت فلسطین فرا نرسیده است؟

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، عبدالباری عطوان در مطلبی در روزنامه رای الیوم ضمن انتقاد شدید از سیاست های محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، نوشت: پس از نزدیک به ۹ ماه از نسل کشی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نابودی کامل آن، محمود عباس جلسه آنچه را سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) نامیده می‌شود، برگزار کرده تا به قول خودش تحولات را بررسی کند و آنهم نه برای اینکه در آن تصمیماتی برای مقابله با نسل کشی در غزه اتخاذ شود یا نیروهای این تشکیلات را برای حمایت از ساکنان کرانه باختری در مقابل یورش نظامیان صهیونیست به حرکت درآورد بلکه برای اینکه بودجه و پول اختصاص یافته برای کارکنان تشکیلات و سران آن (با تهدید بلوکه شدن آن توسط تل آویو) با خطر روبرو شده است.

این تحلیلگر خطاب به محمود عباس نوشت: پاسخ به مقامات اسرائیلی نباید شکایت از عدم ارسال پول باشد بلکه باید به کارگیری سلاح در برابر نسل کشی، اعدام ها، کوچاندن و پاکسازی نژادی ملت فلسطین از سوی رژیم اسرائیل در کرانه باختری و نوار غزه باشد. آیا زمان آن فرا نرسیده است که ۶۰ هزار نیروی امنیتی تشکیلات خودگردان برای حمایت از برادران خود در کرانه باختری و غزه به حرکت درآیند؟ آیا سی سال حمایت این نیروها از شهرک نشینان صهیونیست و سرکوب مردان شریف مقاومت و قتل آنها در راستای پایبندی به توافق خیانت بار سازش «اسلو» کافی نیست؟

وی نوشت: ما امیدوار بودیم که عباس نشست اضطراری سازمان آزادی بخش و کمیته اجرایی و مرکزی جنبش فتح را در واکنش به طرح محرمانه کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل برای بسط سیطره این رژیم بر کرانه باختری برگزار و با آن مقابله کند و همکاری امنیتی با اشغالگران را متوقف و نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان را مکلف به دفاع از شهرهای نابلس، جنین، قدس، الخلیل و طولکرم در کرانه باختری کند؛ اما غافل بودیم که این تشکیلات به این موضوعات توجهی ندارد و حمایت از ملت فلسطین و آزادسازی اراضی اصولا در اولویت های آن یا مورد اهتمامش نیست.

عطوان نوشت: میان کسانی که تاریخ و نقشه دنیا را با پایداری، مقاومت، جانفشانی و طوفان الاقصی تغییر می‌دهند و میان کسانی که امنیت قاتلان را تامین می کنند، تفاوت زیادی وجود دارد. تشکیلات خودگردان فقط به فکر رسیدن پول و حفظ توافق اسلو و سازش با اشغالگران است. سازمان آزادی بخش فلسطین و تشکیلات خودگردان به طوفان الاقصی دیگری بدون تاخیر نیاز دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha