زنان کنشگر اصلی در مشارکت حداکثری جامعه در انتخابات و رای به نامزد اصلح

همدان- ایرنا- بانوان فعال عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی استان همدان در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کردند که زنان کنشگران اصلی در مشارکت حداکثری جامعه در پای صندوق های رای و کمک برای انتخاب نامزد اصلح هستند.

به گزارش ایرنا، زنان که نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می دهند پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حضوری موثر و فعالی داشتند و یکی از عرصه های سیاسی که همیشه خوش درخشیدند صحنه انتخابات بوده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان معتقد است که بانوان به‌ عنوان رکن اصلی خانواده به‌راحتی می‌توانند اعضای خانواده خود را به شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح هدایت و رسالت خود را به‌عنوان یک‌ بانوی انقلابی در افزایش مشارکت اجتماعی در انتخابات پیش‌رو ایفا کنند.

فاطمه ستاری نوید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه به طور قطع زن ایرانی در همه عرصه‌ها پیشگام و این غیرقابل انکار است اظهار کرد: مشارکت بانوان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بر کسی پوشیده نیست و این قشر از جامعه باید برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ایفای نقش کنند.

وی خاطرنشان کرد: بانوان پیشران جامعه در مسائل مهم کشور هستند و در گفتمان سازی و روایتگری اهداف و موفقیت‌های انقلاب اسلامی بسیار نقش برجسته ای دارند چرا که نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند.

زنان کنشگر اصلی در مشارکت حداکثری جامعه در انتخابات و رای به نامزد اصلح

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان گفت: در برهه حساس کنونی که دشمنان چشم طمع به کشور ما دوخته و منتظر تزلزل اتحاد ملی مردم هستند، وظیفه ماست که نسبت به مقوله بسیار مهم انتخابات بی‌تفاوت نباشیم چرا که اولین ثمره مشارکت در انتخابات اقتدار کشور، همبستگی و سرمایه اجتماعی بالای مردم است.

امروز یکی از مظاهر قدرت کشور حضور مردم در پای صندوق‌های رأی است

ستاری نوید ادامه داد: امروز یکی از مظاهر قدرت کشور حضور مردم در پای صندوق‌های رأی است که باعث خوف دشمنان اسلام شده و با این اوصاف متوجه خواهند شد که مردم کشور اجازه نمی‌دهند به کشورشان تجاوز شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان اظهار کرد: بانوان علاوه بر اینکه با انتخاب درست خود نقش مؤثری در انتخاب رئیس جمهور دارند، برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیز باید ایفای نقش کنند.

ستاری نوید افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات به دشمنان نشان خواهند داد که زنان همانند سایر اقشار جامعه همیشه و در همه عرصه ها از ولایت فقیه و انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان گفت: شهید جمهور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با پیروی از سیره امیرالمؤمنین علی(ع) ترازی از خدمات‌رسانی به مردم را معرفی کرد که بیانگر الگوی مدیریت اسلامی است.

زنان کنشگر اصلی در مشارکت حداکثری جامعه در انتخابات و رای به نامزد اصلح

مدیر مسوول پایگاه خبری فرایش و سردبیر روزنامه سپهر غرب نیز گفت: در مورد اهمیت شرکت مردم در انتخابات مردم باید به این نکته توجه کنند که ما مردم ایران اسلامی همه با هم سوار یک کشتی به پهناوری مرزهای جمهوری اسلامی ایران و در اقیانوس پر تلاطم جهان هستیم.

زهره پوروهابی افزود: هم اینک می بینیم که در اقصی نقاط جهان چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است و کشورهای مختلف چه تعاملی از لحاظ اقتصادی، سیاسی و نظامی با هم دارند.

وی ادامه داد: به هر حال زیاده خواهی برخی از کشورها باعث می شود که همیشه دنبال منابع و سرمایه های کشورهای دیگر باشند و در طول تاریخ نیز این اتفاقات افتاده است لذا اگر بخواهیم از کشور خودمون دفاع کنیم و ایران اسلامی سرفراز بماند همه مسوول هستیم و نمی توانیم بگوییم نه چون همه ما در این کشتی سوار هستیم.

پوروهابی اظهار کرد: ما یا رای می دهیم و با اعمال نظر از حق خود استفاده می کنیم و یا رای نمی دهیم و اجازه می دهیم دیگران برای ما انتخاب کنند.

این بانوی فعال فرهنگی استان همدان گفت: به هر حال روند انتخابات اجرا می شود و یک عده ای رای می دهند و حالا اگر ما هم از این حق خود استفاده کنیم نظر ما هم در کنار نظرهای دیگر اعمال می شود و می توانیم بگوییم وظیفه خود را در قبال کشور انجام دادیم.

فردی که به نفع مردم ایران و آینده فرزندان این کشور کار می کند را انتخاب کنیم

پوروهابی خاطرنشان کرد: شاید برخی بگویند کاندیدا مورد قبول ما نیستند به هر حال در این سیستم و انتخابات کشور یک تعداد به عنوان افرادی که می توانند این سمت را داشته باشند مطرح شدند و ما باید فردی را که به نفع مردم ایران و آینده فرزندان این کشور است و می تواند کشور را یک گام جلوتر ببرد انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: باید بدانیم بر اساس آیین توحیدی که داریم معتقدیم در مقابل اعمالمان، رای دادن و رای ندادن و اینکه به چه کسی رای دادیم هم باید پیش خدا پاسخگو باشیم.

مدیر مسوول پایگاه خبری فرایش و سردبیر روزنامه سپهر غرب افزود: زنان همانگونه که یک جنسیت خاص هستند در همه عرصه ها نقش خاص خود را دارند علاوه بر اینکه خودشون به عنوان یک کنشگر سیاسی و فرهنگی هستند به طور حتم به عنوان محور و مرکز ثقل تربیت، اندیشه و گرایش فرزندان و خانواده هم عمل می کنند.

پوروهابی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که "زنان انقلاب کردند" چرا، چون زنان فرزندانی تربیت کردند که غیورانه پای کار آمدند و از اسلام دفاع و سختی ها و شکنجه ها را تحمل کردند.

این فعال فرهنگی استان همدان ادامه داد: در عرصه انقلاب یک مادر علاوه بر اینکه فرزند خود را برای آینده تربیت می کند باید او را به عنوان یک فعال سیاسی هم تربیت کند.

زنان کنشگر اصلی در مشارکت حداکثری جامعه در انتخابات و رای به نامزد اصلح

زنان کنشگر اصلی در مشارکت حداکثری جامعه در انتخابات و رای به نامزد اصلح

این فعال فرهنگی استان همدان ادامه داد: در عرصه انقلاب یک مادر علاوه بر اینکه فرزند خود را برای آینده تربیت می کند باید او را به عنوان یک فعال سیاسی هم تربیت کند.وی اظهار کرد: مادر در خانواده می تواند در مورد انتخابات بحث و مباحثه ایجاد کند و به فرزندان خود انتخاب کردن را یاد دهد و در شرکت سایر اعضای خانواده در انتخابات هم تاثیر گذار است و نقش مهمی ایفا می کند.

پور وهابی افزود: رای یک زن بیشتر از تعداد تمام افرادی است که این زن دایره نفوذ دارد و زنان با منش،گفتار،خرد ورزی و بیان محبت آمیز نیز در مردم و اعضای خانواده و فامیل تاثیر دارند.

سردبیر روزنامه سپهر غرب با تاکید بر اینکه در نتیجه زنان در کنشگری سیاسی فعال هستند و باید به این دامن بزنیم و عرصه را فراهم تر کنیم خاطرنشان کرد: این تاثیرگذاری را باید در حوزه های مختلف بروز و ظهور داد چراکه زنان در کنشگری سیاسی دیگران هم کمک می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه نگاه به زنان در جامعه قبل از انقلاب اسلامی ابزاری و حداقلی بود اما نظام اسلامی فضای زیادی را برای زنان فراهم کرده است،گفت: هم اینک با حمایت مسوولان نظام اسلامی و ارائه خدمات خوب به قشر زنان، فرصت برای ظهور و بروز زنان فراهم شده است.

این فعال فرهنگی استان همدان در خصوص انتظارات زنان از رییس جمهور آینده نیز گفت: در سطوح میانی نگاه حداقلی به سپردن جایگاه های مدیریتی به زنان وجود دارد و وقتی که برآیند به کارگیری مردان در حوزه های مدیریتی را بررسی می کنیم می بینیم که به آنها خیلی راحت تر اعتماد می کنند و بدون سخت گیری، تجربه خاص و یا توانمندی ها شاخص به آنها کار می سپارند.

پور وهابی افزود: این در حالی است که همه افراد نقاط ضعف و قوت دارند و با تجربه ای که به دست می آورند کار را پیش می برند و برای مردان این شرایط فراهم است که تجربه کسب کنند و در رده های مختلف و به مرور بالا بیایند و سمت های مدیریتی را طی کنند اما این سیستم در زنان نیست و مدیران به آنها اعتماد نکردند که با دادن سمت به آنها تجربه کسب کنند.

وی تاکید کرد: ما از رییس جمهور آینده این انتظار را داریم که همپای مردان برای زنان هم در این بخش سرمایه گذاری کنند تا آنها نیز در پست های مدیریتی دانش و تجربه کسب کنند.

وی تاکید کرد: ما از رییس جمهور آینده این انتظار را داریم که همپای مردان برای زنان هم در این بخش سرمایه گذاری کنند تا آنها نیز در پست های مدیریتی دانش و تجربه کسب کنند.این فعال فرهنگی استان همدان با بین اینکه حوزه تخصصی زنان متاسفانه در دوره های مختلف نادیده گرفته شده و یک سیستم فشل ایجاد شده است به طوری که این بخش نه اعتبار ویژه و نه حرف بُرو دارد.

وی ادامه داد: نداشتن اطلس از توانمندی های جامعه زنان همدان نتیجه همین سیستم فشل است و نیازمند بازنگری و توجه ویژه است.

پور وهابی افزود: امور بانوان در همه استانها باید به نیمی از جامعه خدمات تخصصی دهند در حالیکه در ادارات یک نفر نماینده بانوان وجود دارد و سیستم به گونه ای است که مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی نیز بیشتر مطالبات بانوان کارمند را پیگیری می کنند نه جامعه بانوان را و نیاز داریم در واقع این شاکله برای همه به طور یکسان عمل کند و همه از یک دختر روستایی مجرد گرفته تا یک کارمند اداره به یک شکل دیده شوند.

حضور زنان در جایگاه های کلان کشور نشاط جامعه را افزایش می‌دهد

مشاور امور بانوان و خانواده شرکت آب منطقه ای همدان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه بانوان این روزها بیشتر از گذشته در اجتماع حضور دارند ، پس از ریاست‌جمهور انتظار می‌رود که برای این جمعیت عظیم در سطح کلان برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود به عنوان مثال اهمیت اجرای دقیق قوانین جوانی جمعیت، حمایت از زنان خانه دار، اهمیت رسیدگی به کسب و کارهای حوزه زنان، حمایت ویژه از زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست و در نظر گرفتن حضور زنان در جایگاه های کلان کشور مانند وزارت خانه ها می تواند در حوزه زنان اثر گذار و نشاط جامعه را افزایش دهد.

فاطمه فرجی افزود: علاوه بر نقش زنان در افزایش مشارکت و حضور در انتخابات، امروز زنان مطالبات جدی از رئیس جمهور دارند و در ارائه برنامه ها و اهداف نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دنبال برنامه مدون آن ها برای قشر بانوان در سطح کلان هستند.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک یکی از اصلی‌ترین میدان‌های حضور مردم برای نقش‌آفرینی طی سال‌های پس از انقلاب انتخابات بوده که مردم با حضور قدرتمند و باشکوه در آن اثبات کرده‌اند که این نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است.

زنان کنشگر اصلی در مشارکت حداکثری جامعه در انتخابات و رای به نامزد اصلح

این فعال فرهنگی افزود: شکل‌گیری بیش از ۴۰ انتخابات در تنها ۴۴ سال از عمر انقلاب اسلامی نشان می‌دهد آرمان این انقلاب مبتنی بر حضور مردم در جایگاه تعیین سرنوشت خود است و روند حرکت انقلاب اسلامی نیز این مهم را محقق کرده است.

وی ادامه داد: حضور تفکرات مختلف در برهه‌های گوناگون در عرصه مدیریت کشور چه در قوه مقننه و چه در قوه مجریه نشان داده که مردم حرف نهایی را می‌زنند و انتخاب و نگاه نهایی از آن مردم است.

وی ادامه داد: حضور تفکرات مختلف در برهه‌های گوناگون در عرصه مدیریت کشور چه در قوه مقننه و چه در قوه مجریه نشان داده که مردم حرف نهایی را می‌زنند و انتخاب و نگاه نهایی از آن مردم است.فرجی خاطر نشان کرد: این در حالی است که مشارکت مردم نیز در این سال‌ها نیز همواره رو به رشد بوده و چه‌بسا در جهان نیز زبانزد بوده است از حضور ۹۸ درصدی برای تأیید قانون اساسی تا حضور بیش از ۷۵ درصد در انتخابات مختلف ریاست جمهوری نشان از اهمیت نقش‌آفرینی برای سرنوشت خود در نزد مردم این کشور است.

وی اظهار کرد: هم اینک کشور در شرایطی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرارگرفته که دشمن در سال‌های اخیر تمام تلاش خود را در یک جنگ روانی برای دلسرد کردن مردم در عرصه انتخابات انجام داده است اما جرقه‌های ابتدایی نشان می‌دهد این بار نیز این حربه‌ها با شکست روبرو شده و با توجه به قدرشناسی مردم از شهید جمهور و شهدای خدمت مردم دوباره نقشی مهم در اداره امور کشور ایفا خواهند کرد.

فرجی همچنین گفت: نقش زنان در جامعه با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند بسیار سازنده و اثر گذار است زنانی که همیشه پیرو مفهوم عدالت بوده و هستند.

زنان کنشگر اصلی در مشارکت حداکثری جامعه در انتخابات و رای به نامزد اصلح

وی افزود: در تاریخ ایران و روایت‌هایی که از دوران‌های مختلف وجود دارد ما با زنانی مواجه هستیم که در مقام پاکدامنی صاحب قدرت و نظر بوده و در تمام عرصه‌ها پیشتازی می‌کنند، زنانی که از ابتدای انقلاب و سپس دفاع مقدس با حضور در میادین مختلف در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی پیش قدم بوده اند.

فرجی اظهار کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده اند: بانوان می‌توانند در انتخابات نقش‌آفرین باشند و طبق بیانات مقام معظم رهبری، زنان پشتیبان و پیشران جامعه در مسائل مهم کشور هستند و در طول تاریخ همواره منشاء تحول و حماسه‌ساز بودند.

وی ادامه داد: زنان به عنوان یک کنشگر در خانواده تأثیرگذار و در عرصه انتخابات حضور پررنگ و فعالی دارند.

حضور گسترده مردم در انتخابات منجر به رشد فرهنگ در جامعه می شود

عضو هیات علمی گروه ریاضی و مسئول امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان نیز در مورد اهمیت انتخابات گفت: بدون شک حضور گسترده مردم در انتخابات علاوه بر افزایش اقتدار ملی منجر به رشد فرهنگ و زندگی اجتماعی آنان در جامعه خواهد شد.

نسرین کرمی کبیر افزود: در این راستا مشارکت بانوان، به عنوان نیمی از جامعه و به علت تاثیرگذاری آنان بر خانواده، حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: بنابراین زنان، برای دستیابی به الگوی سوم زن مسلمان، از رئیس جمهور منتخب انتظار دارند، مسیر رشد و تعالی در زندگی فردی و اجتماعی خود و فرزندانشان را تسهیل کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha