۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85520141
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروژه‌های آبرسانی شهر کلاله به بهره‌برداری رسید+ فیلم
عکس آرشیو است

گنبدکاووس- ایرنا- پروژه‌های آبرسانی شهر کلاله امروز (چهارشنبه) با حضور استاندار گلستان، جمعی از مدیران استانی و محلی در روستای طوقه این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای گلستان در این مراسم گفت: شرایط در ۲ سال گذشته سخت شد به گونه‌ای که در شرق کلاله، آبدهی چشمه آق‌سو از ۸۵ لیتر بر ثانیه به پنج لیتر بر ثانیه تقلیل پیدا کرد و ناترازی منابع تامین در حوزه شرق و غرب این شهر اتفاق افتاد.

ایرج حیدریان افزود: در این شرایط، اجرای برنامه‌های ضربتی در دستور کار قرار گرفت و در نشست‌های استاندار گلستان در کلاله مصوبات خوبی برای این حوزه تصویب و در حوزه سازمان برنامه و بودجه پیگیری‌های خوبی انجام شد.

وی یادآور شد: طرح آبرسانی کلاله شامل تجهیز و تکمیل چند حلقه چاه، ساخت مخازن جمع‌آوری، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ از سال ۱۳۹۱ با هدف تامین آب آشامیدنی شهر کلاله در افق ۱۴۱۵ آغاز و تا قبل از سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شد.

پروژه‌های آبرسانی شهر کلاله به بهره‌برداری رسید+ فیلم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون با هزینه هزار میلیارد ریال در یک اقدام فوریتی ۶ حلقه چاه هر کدام با ظرفیت ۲۵ لیتر بر ثانیه در غرب کلاله حفر شد تا با تجیهز ایستگاه پمپاژ به شرق کلاله انتقال یابد و علاوه بر آن مخزن ۲ هزار متر مکعبی مرتبط ساخته شد.

حیدریان افزود: با توجه به بهبود بارندگی‌های مطلوب اخیر، آبدهی چشمه آق‌سو در ابتدای سال به ۱۰۰ لیتر بر ثانیه رسید و هم اینک هم ۷۰ لیتر بر ثانیه است.

وی ادامه داد: نیاز آبی شهر کلاله با جمعیت ۴۶ هزار نفر ۱۴۲ لیتر بر ثانیه است که در مجموع با اقدامات انجام شده و بهبود آب دهی چشمه آق سو، امکان آبگیری ۳۱۰ لیتر بر ثانیه برای مردم این شهر برقرار شد و برنامه‌ریزی‌ لازم برای جلوگیری از بروز مشکل در هنگام تقلیل آبگیری بر اثر خشکسالی انجام می‌شود.

شهرستان کلاله با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha