دیار آریوبرزن آماده خلق حماسه‌ای دیگر در هشتم تیر

یاسوج - ایرنا -شمارش معکوس برای آغاز اخذ رای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شده و مردم و مسوولان کهگیلویه‌ و بویراحمد در تدارک خلق حماسه‌ای دیگر در این رویداد سیاسی اجتماعی هستند.

به گزارش ایرنا، درحالی که کمتر از ۴۸ ساعت تا لحظه شروع اخذ رای در روز جمعه هشتم تیر باقی مانده است، فضای استان کهگیلویه و بویراحمد رنگ و روی انتخاباتی بیشتری به خود گرفته و هواداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در این استان در تکاپو برای جلب آرای مردم هستند.

این روزها ستادهای مرکزی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد با حضور نمایندگان نامزدها شاهد جمعیت پرشماری است و هواداران تلاش می کنند تا با برشمردن سوابق نامزد مورد نظر خود رای مردم را جلب کنند.

ستادهای نامزدهای حاضر در رقابت های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ویژه افراد برجسته و شاخص در کهگیلویه وبویراحمد شبانه روزی به روی هواداران باز است و این مکان ها به ویژه عصرها محل تجمع صدها نفر از مردم می شود که گاهی با کری خوانی فضای رقابتی تری به خود می گیرد.

حضور دختربچه هایی با پوشش لباس محلی رنگارنگ که اگرچه سن و سالشان به رای دادن نمی رسد اما با خواندن اشعاری در وصف نامزدها این رویداد بزرگ را همراهی می کنند و نشان از داشتن مهری بر شور و اشتیاق نسل فردا برای آینده بهتر است.

در آستانه روز اخذ رای مسوولان و برگزار کنندگان انتخابات کهگیلویه وبویراحمد هم روزهای پرمشغله ای را پشت سر می گذارند و درحال ایجاد بسترهای لازم برای خلق حماسه ای دیگر هستند.

در این میان رای اولی ها اما بیشتر از دیگر رای دهندگان استان برای شرکت در نخستین انتخاب سیاسی زندگی خود در انتظار روز رسیدن روز هشتم تیرماه هستند تا نخستین رای خود را به صندوق بیاندازند.

اما ریش سفیدان به عنوان افراد تاثیرگذار در تصمیم گیری شهروندان استان عشیره ای کهگیلویه و بویراحمد نیز این روزها تلاش می کنند تا با دعوت مردم به شرکت در این رویداد مهم و اثرگذار گرمابخش فضای سیاسی در مناطق روستایی استان شده اند.

در مناطق شهری نیز هنرمندان،ورزشکاران و نخبگان سیاسی و فرهنگی تمام تلاش خود را برای حضور حداکثری شهروندان در پای صندوق های بکار گرفته اند.

۵۲۳ هزار کهگیلویه و بویراحمدی واجد حضور در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۲۳ هزار شهروند این واجد شرایط حضور در انتخابات ریاست جمهوری هستند که از این تعداد ، ۳۵ هزار نفر رای اولی برای نخستین بار در انتخابات شرکت می کنند.

هشتم تیر و خلق حماسه ای دیگر در دیار آریو برزن

سید جواد هاشمی اظهار کرد: کهگیلویه وبویراحمد دارای ۲۲ حوزه انتخابیه در شهرستان های مختلف است.

وی ادامه داد: ۱۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارت، انتظامی و امنیتی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در هشتم تیر ماه امسال برگزار می‌شود، در یاسوج سازماندهی شده است.

وی بیان کرد: ۸۵۳ صندوق رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان پیش بینی شده و همه شرایط و زیرساخت ها از جمله صندوق ها و دستگاه های احراز هویت برای برگزاری انتخابات فراهم است.

کهگیلویه وبویراحمد آماده برگزاری انتخاباتی پرشور

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:مقدمات و تمهیدات لازم برگزاری انتخابات پرشور و سالم ریاست جمهوری چهاردهم در استان فراهم است.

هشتم تیر و خلق حماسه ای دیگر در دیار آریو برزن

سید علی احمدزاده با ابراز تأسف از شهادت رییس جمهور و جمعی از همراهان او در حادثه برای بالگرد حامل رییس دولت سیزدهم ابرازامیدواری کرد: مردم با انتخابی شایسته زمینه ادامه سربلندی و پیشرفت کشورمان را فراهم کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی ابهام افکنی ها در فضای مجازی تاکید کرد: نسبت به امانتداری مسوولان در رای مردم اطمینان داشته باشید.

احمدزاده حضور گسترده مردم کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات های ادوار گذشته ابرازامیدواری کرد:مردم استان این بار هم با حضور گسترده در انتخابات برگ زرینی در کارنامه درخشان خود به یادگار بگذارند.

در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، حداکثر ظرف ۵۰ روز باید زمینه برگزاری انتخابات و انتخاب رییس جمهور جدید انجام شود لذا ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha