تحلیلگر اردنی: ارتش اسرائیل درهم شکسته‌ و مردان مقاومت شوق جنگیدن دارند

تهران- ایرنا- تحلیلگر اردنی با ارزیابی خود از جبهه نبرد در نوار غزه پس از گذشت بیش از هشت ماه گفت که ارتش رژیم صهیونیستی درهم شکسته و روحیه مردان مقاومت فلسطین و ساکنان نوار غزه همچنان بالا است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «محمد جمیعان» تحلیلگر اردنی در مطلب خود در روزنامه رای الیوم با عنوان «نتانیاهوی احمق»، آورده است: ارتش اسرائیل از هم پاشیده، فرسوده و خسته است و روحیه جنگی آن در پایین ترین حد رسیده است و در مقابل، مقاومت در بهترین وضع با روحیه بسیار بالایی است.

وی افزود: رزمندگان مقاومت شوق جنگیدن دارند و این از ویدئوهایی معلوم می‌شود که از نوار غزه منتشر می‌شود. من نکته مغایر این موضوع را در آنچه منتشر و پخش می‌شود، هرگز ندیده‌ام.

این تحلیلگر اردنی بیان کرد: حتی ساکنان نوار غزه نیز با وجود کشتار، ویرانی، گرسنگی و محرومیت به شکل معجزه آسایی، روحیه بسیار بالایی دارند.

وی نوشت: این ارتش که منسجم هم نیست چگونه می‌خواهد با حزب الله در جبهه شمالی روبرو شود که توان تسلیحاتی قوی و دقیق دارد و تحت محاصره هم نیست و کنترل مرزها، خطوط پشتیبانی و لجستیکی باز و رزمندگان مومن و آموزش دیده دارد که شمار آنها از صد هزار نفر فراتر می‌رود. حزب الله همچنین مورد حمایت عراق، ایران، یمن و چه بسا کشورهای دیگر است. علاوه بر آن، حزب الله غافلگیری هایی را برای نبرد با اشغالگران دارد.

این تحلیلگر اردنی ادامه داد: ما در برابر رویدادی قرار داریم که پایان رژیم صهیونیستی و زوال آن را رقم خواهد زد؛ به ویژه که اگر کرانه باختری و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ میلادی هم وارد رویارویی با اشغالگران شوند.

وی در پایان نوشت: می بینم که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل فردی احمق است و شاید تقدیر و سرنوشت او را برای تسریع در حرکت به سمت محکومیت به فنا سوق می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha