استاندار: مقدمات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور در مازندران فراهم است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان اینکه برگزاری انتخابات متعدد در کشورمان مظهر حاکمیت مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است، از اتخاذ مقدمات و تهمیدات لازم برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور پرشور مردم این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز چهارشنبه در جریان دیدار با اعضای دفتر شورای نگهبان استان در ساری با بیان اینکه دشمنان با بسیج امکانات در تلاشند به نظام اسلامی ضربه بزنند، افزود: لازمه مقابله با این ترفند سازمان یافته بدخواهان نظام اسلامی، وفاق، همدلی و اتحاد مردم و مسئولان با یکدیگر است.

وی اظهار داشت: برای برگزاری مطلوب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور پرشور مردم، وفاق و همدلی بسیار مطلوبی بین اعضای شورای اداری و همچنین اعضای شورای تامین استان وجود دارد و همه در یک مسیر گام بر می دارند.

وی بر لزم رعایت ملاک های چهارگانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در برگزاری انتخاباتی سالم و در چارچوب قانون تاکید کرد و گفت: به طور حتم شرکت مردم در انتخابات پایه های نظام اسلامی را محکم می کند و مردم در انتخابات هشتم تیرماه با حضوری گسترده در پای صندوق های اخذ رای، وفاداری خود را به نظام اسلامی اثبات می کنند.

مقام عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: مشارکت بالای مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اقتدار ایران را در عرصه های بین المللی افزایش خواهد داد و حضور پروشور مردم در این رویداد مهم سیاسی کشور، قدرت آفرین است.
نوری، شرکت در انتخابات را یک فریضه دانست و با عنوان اینکه نه تنها ما وظیفه داریم در انتخابات پیش رو شرکت کنیم، بلکه باید همه افراد را به شرکت در این رویداد مهم سیاسی کشور دعوت کنیم، تصریح کرد: علاوه بر شرکت خود در انتخابات باید افراد را برای شرکت در انتخابات دعوت کنیم تا یک انتخابات پرشور را شاهد باشیم.

استاندار: مقدمات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور در مازندران فراهم است

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به حساسیت کار اعضای دفتر شورای نگهبان در فرآیند برگزاری انتخابات، افزود: کار و مسئولیت دفتر شورای نگهبان برانتخابات بسیار حساس و خطیر و کانون توجه همگان است.

نوری اظهار کرد: شورای نگهبان نشان داده که در بررسی صلاحیت داوطلبان به هیچ وجه تحت تاثیر فضاسازی‌ها و فشارها قرار نمی‌گیرد و به مسئولیت شرعی خود عمل می‌کند.

وی گفت: همه باید در مقابل قانون و تصمیم شورای نگهبان تمکین کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اعلام اینکه حضور مازندرانی ها همیشه در هر دوره از انتخابات از میانگین کشوری بالاتر بوده است، افزود: این مهم نشان می دهد که برای تحکیم پایه های نظام مردم این استان شهیدپرور همیشه در صحنه هستند، مازندران استان شاخصی است که در روزهای جنگ تحمیلی لشکر ویژه ۲۵ کربلا در کشور حماسه می آفرید و مدافعان حرم، مدافعان سلامت و امنیت زیادی در این استان از جان، مال و همه هستی خود گذشتند.

به گزارش ایرنا، ۲ میلیون و ۴۸۷هزار و ۲۴۴ نفر در مازندران واجد شرایط رای دادن و شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سطح این استان هستند.

‌وزیر کشور روز یکشنبه ششم خردادماه ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد؛ انتخاباتی که در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی و تصمیم رؤسای قوای مقننه و قضاییه و سرپرست قوه مجریه، یک‌سال زودتر از زمان خود برگزار می‌شود.

مردم روز هشتم تیرماه پای صندوق می روند تا نهمین رئیس جمهور را انتخاب کنند اما در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، رأی‌گیری مرحله دوم برای انتخاب رئیس دولت چهاردهم ۱۵ تیرماه انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha