نشست نخبگان حامی قالیباف/ کارشناسان چه گفتند؟

تهران- ایرنا- نشست نخبگان حامی «محمدباقر قالیباف» با حضور کارشناسان از حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در فاصله کمتر از ۲۰ ساعت تا پایان تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری، نشست نخبگانی با حضور شخصیت‌های شاخص اقتصادی، فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی در حمایت از «محمدباقر قالیباف» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با عنوان «به اصلح رای می دهم» روز چهارشنبه، -ششم تیرماه- در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

قالیباف قدرت اجماع‌سازی بین جریان‌های سیاسی دارد

یکی از کارشناسان حوزه اقتصادی عنوان کرد: قالیباف بیش از دیگر نامزدها به برنامه توسعه اشراف دارند، کارنامه قالیباف نشان داده جدا از توفیق در اجرای برنامه‌ها در قبال جامعه پاسخگو بوده و به آینده کشور توجه دارد؛ او قدرت ایجاد اجماع بین جریان‌های سیاسی و به ویژه آرای خاموش جامعه را دارا است و این نقطه قوت قالیباف است.

کارشناس حوزخ اجتماعی و شهری با اشاره به سوابق اجرایی قالیباف در شهرداری و نیروی انتظامی و مجلس گفت: تجربه فعالیت اجرایی، قالیباف و ایجاد انسجام و هماهنگی در نهادها، گروه‌ها و سازمان‌ها که قالیباف دارد، می‌تواند یاریگر او در قوه مجریه باشد، عملکرد و کارنامه ۴۵ ساله قالیباف نشان دهنده چنین چیزی است؛ امری که در نگاه دیگر نامزدها درک نمی‌شود.

نشست نخبگان حامی قالیباف/ کارشناسان چه گفتند؟

قالیباف پایبند به برنامه هفتم توسعه است

به گفته این کارشناس نگاه تحول‌خواه قالیباف در همه مسئولیت‌های پیش از مجلس را قابل تحسین است، قالیباف در دوران حضور شهرداری تهران تحولات عمرانی اجتماعی و فرهنگی ایجاد کرد و در زمان تصدی به عنوان رئیس مجلس پای لابی‌من‌های اقتصادی را از خانه ملت قطع کرد.

«قالیباف پایبند به برنامه راهبردی هفتم توسعه است که خود به همراه شهید رئیسی آن را نوشتند، تفاوت دولت قالیباف با سایر نامزدها، کارآمدی، تحول آفرینی و پایبندی به اجرا به تناسب فهم پیچیدگی‌های اجرا خواهد بود»

کارشناس دیگری به قدرت تصمیم‌گیری و اخذ تصمیمات بزرگ و پذیرفتن ریسک‌ مدیر اشاره کرد و گفت: اینها از جمله مشخصه‌های قالیباف است، مسائلی همچون ناترازی‌های انرژی، مدیریت بازار ارز و غیره راه حل‌های مشخص دارد و شاید بتوان گفت هر ۶ نامزد ریاست جمهوری نیز این راه حل‌ها را می‌دانند، اما اینکه چرا اجرایی نمی‌شود ۲ مشخصه توان اجرای قوی و قدرت تصمیم‌گیری می‌خواهد که این دو مولفه در آقای قالیباف نمود دارد.

نشست نخبگان حامی قالیباف/ کارشناسان چه گفتند؟

معتمد نظام می تواند مذاکره کند

کارشناس دیگری به مسائل حوزه بین‌الملل اشاره کرد و گفت: کسی می‌تواند با دشمنان نظام به ویژه آمریکایی‌ها مذاکره کند که هم نظام به وی اعتماد داشته باشد هم سابقه‌ای در بدنه جبهه، جنگ، سپاه داشته باشد و هم بتواند مذاکره را به منافع اقتصادی تبدیل کند.

وی افزود: امروز میانگین اجرای پروژه‌های دولتی در کشور به ۱۸ سال رسیده در حالی که باید ۴ سال باشد، این نگاه باید در کشور حاکم شود تا ابرچالش‌های کشور حل شود و فقط از عهده قالیباف برمی‌آید.

یکی از کارشناسان هنری حاضر در این جلسه اظهار داشت: به اعتقاد من عکس گرفتن با دولتی که به گفته خودش همواره سایه بوده جالب نیست و ترجیح می‌دهم با کسی که به دنبال کار کردن است عکس بگیرم.

قالیباف اهل ارتباط با جهان است

یکی از بانوان فعال حوزه اجتماعی حاضر در این جلسه با اشاره به مهم بودن احساس امنیت، اظهار داشت: روحیه همگرایی و کار جمعی و همچنین عدم ایجاد تنش در بین نامزدها بسیار مهم است. این مساله منجر به عدم انحصارگرایی در کار می‌شود و این ویژگی در قالیباف وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه تخصصی و تمرکز در کار از ویژگی‌های بارز قالیباف است که سبب می‌شود درگیر حاشیه نشود، این برای شخصیت رئیس جمهور خوب است. در عین حال خوب است که با استقرار یک تیم رسانه قوی در کنار ایشان، شبهات و حرف‌ها پیرامون وی پاسخ داده شود.

این فعال اجتماعی، کارنامه قالیباف را نقطه قوت وی برشمرد که احتمال خطا در کار را کاهش می‌دهد و در ادامه افزود: قالیباف یک نیروی انقلابی است، نگاهی جامع دارد، در زمان حضور در پلیس زنان را هرچه بیشتر وارد کار کرد و در زمان حضور در شهرداری فاصله جنوب و شمال تهران را کاهش داد.

قالیباف به دنبال تنش‌ نیست

وی معتقد است: روحیه قالیباف امید را به مردم تزریق می‌کند، او مدیری فعال، پویا و خستگی ناپذیر که خودش و کارش یک رسانه است، قالیباف شخصیت هدفمندی و تعالی گرایی دارد، امروز با این حجم از تخریب که علیه وی وجود دارد، وارد میدان شده است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: قالیباف همان طور که در مناظره ها گفته به دنبال تنش‌ نیست، دو قطبی در جامعه ایجاد نمی‌کند و فعالانه به دنبال اقشار مختلف می‌رود، برخلاف موارد مطرح شده در برخی از مناظره‌های نامزدها، قالیباف اهل ارتباط با جهان است.
وی تاکید کرد: کارنامه موفق، نشاط کاری بالا و تعهد دینی و انقلابی از دیگر مشخصه‌های این نامزد است که وی را شایسته تصدی سمت ریاست جمهوری می‌کند.

یک فعال فرهنگی جبهه انقلاب در این جلسه اظهارداشت: قالیباف نشان داد که در زمان تحریم‌های خارجی و کارشکنی‌های داخلی، می‌توان در تهران سه شیفته کار کرد.

این جلسه با طرح موضوعی از سوی یکی از بانوان حاضر ادامه یافت که «اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم باید به ریاست جمهوری آقای پزشکیان سلام کنیم» که جلسه وارد حاشیه شد، اول در ادامه گفت«نظرسنجی‌ها چنین چیزی را نشان می‌دهد» که مدیر این جلسه در پاسخ توضیح داد: هنوز انتخابات انجام نشده و برای این حرف‌ها زود است. ما اینجا جمع شده‌ایم تا به افرادی که بابت حضور انتخابات مردد هستند بگوییم قالیباف گزینه اصلح است.

۳ برابر شدن صادرات دانش‌بنیان‌ها

یکی از فعالان حوزه دانش بنیان حاضر در این جلسه به قانون جهش تولید دانش بنیان اشاره کرد و اظهار داشت: این قانون با حمایت شخص قالیباف به تصویب رسید که می‌تواند اقتصاد این حوزه را توسعه و ارتقا دهد؛ منابع مهم از محل مبارزه با خام فروشی تامین شده و می‌شود، به طوری که صادرات شرکت‌های دانش بنیان از ۸۰۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ به ۲.۴ میلیارد دلار در سال گذشته افزایش یافت.

این فعال حوزه دانش بنیان، جدی گرفته شدن نقش مردم به ویژه در اقتصاد و همچنین پرکاری را دیگر مشخصه‌های قالیباف برشمرد و اظهار داشت: قالیباف در سال‌های گذشته دست کم سه بار از پارک فناوری پردیس به عنوان نماد دانش‌بنیان‌ها در کشور بازدید کرد.

کارشناس دیگری در این جلسه به طرح این پرسش پرداخت که اگر به قالیباف رای ندهیم چه می‌شود و چه بلایی سر کشور خواهد آمد؟ و در ادامه افزود: قالیباف باید امکان یک رویاسازی به مردم می‌داد، هرچند طرح سال ۱۴۱۴ ایشان قابلیت نمادسازی داشت، اما دیر اتفاق افتاد.
این کارشناس اظهار داشت: قالیباف با مطرح کردن پایتخت دوم ایران، به رویا ساختن برای مردم پرداخت و این با رویا بافتن متفاوت است؛ در ۴۸ ساعتی که تا انتخابات باقی‌مانده، باید با رو در رو حرف زدن و کنش حداکثری بدون اینکه بی‌اخلاقی کنیم، به این ترس واقعی که وجود دارد پاسخ دهیم.

قالیباف برای مواجهه احتمالی با دولت ترامپ برنامه دارد

کارشناس دیگری با اشاره به اینکه ۵ ماه پس از حضور رئیس جمهور، دست فرمان ریاست جمهوری در آمریکا نیز تغییر خواهد کرد، اظهار داشت: با تجربه آذر سال ۱۴۰۱، رئیس جمهور آمریکا در آن زمان به سمت کاهش تنش با روسیه و کنترل نفوذ اقتصادی چین حرکت خواهد کرد. چند ماه بعد نیز ۱۰ سالگی برجام را شاهد خواهیم بود و آمریکایی‌ها حتماً به دنبال امتیازگیری از ما خواهند رفت.

وی تصریح کرد: مساله من آقای قالیباف نیست، مساله من ایران است. آقای قالیباف برای مواجهه با این شرایط و حضور احتمالی ترامپ بسته سیاسی و اقتصادی دارد و حتی اگر نامزد رقیب رای آورد ما باید راه حل‌های خود را فریاد بزنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha