سه دوست همدانی به یمن جشن غدیر سه زندانی را آزاد کردند

همدان- ایرنا- مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: سه دوست همدانی به یمن جشن عید غدیر بخشی از اندوخته خود را صرف آزادی سه زندانی جرائم غیرعمد کردند.

یداله روحانی منش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این سه جوان با همراهی چند نفر دیگر همه ساله اندوخته و پس انداز خود را صرف برگزاری جشن غدیر می کنند اضافه کرد: این جوانان امسال بخشی از این هزینه را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص دادند و با صرف یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال سه زندانی را آزاد کردند که آنها به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: یکی از این زندانیان که متولد ۱۳۵۹ است سال گذشته به علت تصادف، بروز خسارت به خودروی مقابل و پایین بودن تعهدات بیمه، بدهکار و راهی زندان شده بود.

روحانی منش با بیان اینکه یکی از این افراد آزاد شده مربوط به یک زن ۵۳ ساله است توضیح داد: این زن دارای یک همسر معلول و فرزند مبتلا به سرطان است و فرزندش برای امرار معاش مشغول به فعالیتی شده که چک ضمانت از سوی مادر صادر می شود اما به علت ورشکستگی و ناتوانی در پرداخت بدهی، مادر به علت ضمانت فرزند از تیرماه سال گذشته زندانی شد.

وی گفت: سومین پرونده مربوط به فردی است که اقدام به راه اندازی کارگاه خیاطی کرده اما به علت ناتوانی در پرداخت و پاس کردن چک، از ۳۰ بهمن سال گذشته در زندان به سر می برد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان خاطرنشان کرد: ۲۳۲ زندانی جرائم غیرعمد شامل ۲۱۸ مرد و ۱۴ زن سال گذشته در این استان با کمک خیران و فعالیت های ستاد دیه و با پرداخت ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

روحانی منش بیان کرد: این افراد شامل ۱۵۴ محکوم مالی، سه زندانی ناتوان در پرداخت دیه، ۷۴ زندانی مهریه و یک زندانی ناتوان در پرداخت نفقه می شود.

وی اضافه کرد: شماره حساب های ۰۱۰۶۳۲۹۵۵۵۰۰۱ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۰۷۱۲ بانک ملی، شماره حساب ۲۰۳۰۳۰۳۰۳۷ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۵۱۸۴ بانک ملت، شماره حساب ۳۳۲۲۴۳۸۳۱۰۳۸۷۱ و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۳۸۳۷۹۸۰۳ بانک انصار آماده دریافت کمک های شهروندان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha