۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85520300
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

مسمومیت با گاز CO هفت نفر از جانباختگان قائم رشت مثبت شد

رشت - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی گیلان گفت: مسمومیت با گازمونواکسید کربن هفت نفر از جانباختگان حریق بیمارستان قائم رشت مثبت شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر علی سلیمانپور روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع رسانه‌های گروهی گیلان با بیان اینکه چند ساعت بعد از حادثه حریق بیمارستان قائم رشت اجساد هشت نفر از جانباختگان این حادثه به پزشکی قانونی ارسال شد اظهار کرد: اجساد دریافتی مورد بررسی، کالبدگشایی، نمونه برداری و آزمایشات مرتبط قرار گرفت که در آزمایش سم شناسی ابتدایی از نظر مسمومیت با گازمونواکسیدکربن در هفت مورد مثبت و یک مورد منفی اعلام شد.

وی با بیان اینکه علت فوت بعد از مشخص شدن نتیجه نهایی آزمایشات جانباختگان اعلام می‌شود افزود: اکنون از نظر ما علت فوت تحت بررسی بوده و جواب آزمایش به طور کامل پس از انعکاس پزشک معاینه و در صورت ضرورت بررسی پرونده بیمارستانی و قضایی و بر اساس جمع بندی اطلاعات، از نظر کارشناسی علت فوت این افراد مشخص خواهد شد.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان بیان کرد: جسد یک نفر دیگر از جانباختگان حادثه حریق بیمارستان قائم رشت نیز بعد از فوت در یکی از مراکز درمانی، به پزشکی قانونی استان انتقال داده شد که نتیجه علت فوت این مورد نیز بعد از ارزیابی، نمونه برداری و بررسی پرونده بیمارستانی و قضایی اعلام می‌شود.

بیمارستان قائم (عج) رشت بامداد (سه‌شنبه ۲۹ خرداد) دچار حریق شد؛ بر اساس بررسی‌های اولیه حریق بیمارستان قائم (عج) رشت از اتاق یو. پی. اس و تاسیسات برق اضطراری در طبقات زیرین بیمارستان شروع شد ضمن اینکه موضوع به صورت دقیق توسط کارشناسان در دست بررسی است، این حریق ۹ فوتی بر جا گذاشت.

مسمومیت با گاز CO هفت نفر از جانباختگان قائم رشت مثبت شد

انجام ۶۶ هزار و ۶۸۴ مورد معاینه بالینی

وی در ادامه با تشریح فعالیت پزشکی قانونی گیلان در بخش معاینات اجساد، کمیسیون پزشکی قانونی، آزمایشات (آسیب شناسی، سم شناسی، سرولوژی و ژنتیک) اظهار کرد: سال گذشته ۶۶ هزار و ۶۸۴ مورد معاینه بالینی و ۲۲ هزار و ۱۵۴ مورد معاینه نزاع در گیلان ثبت شد که نسبت به سال گذشته به ترتیب ۶ درصد افزایش و چهار دهم درصد کاهش یافته‌است.

سلیمانپور با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۲۲۳ مورد پرونده مربوط به همسرآزاری پزشکی قانونی گیلان ارجاع شد که در مقایسه با سال قبل از آن ۶.۴ درصد افزایش یافته است اضافه کرد: همچنین در این مدت ۴۴ مورد پرونده کودک آزای ارجاع شد که نسبت به سال قبل از آن ۸.۳ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به مصدومیت ۱۳ هزار و ۱۷۹ نفر به دلیل حوادث ناشی از رانندگی و ۵۸۹ نفر به دلیل حوادث ناشی از کار طی سال گذشته اظهار کرد: پارسال ۲۴۷ مورد پرونده سقط جنین قانونی تشکیل شد که از این تعداد ۱۹۹ مورد مجوز سقط جنین صادر شده‌است.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان بیان کرد: پارسال ۵۸ نفر به دلیل غرق شدگی جانشان را از دست دادند که این آمار نسبت به سال قبل از آن ۵۱.۳ درصد کاهش یافته است و ۱۰۷ نفر نیز به دلیل سوختگی فوت کردند که نشان دهنده افزایش ۱۱۸.۴ درصدی بوده که حادثه آتش‌سوزی کمپ شهرستان لنگرود دلیل این افزایش است.

وی در ادامه اظهار کرد: سال گذشته ۳۳ نفر به دلیل برق گرفتگی، ۸۳ نفر به علت فوت ناشی از بلندی، ۲۴ نفر فوت ناشی از سلاح سرد، ۱۰ نفر به دلیل مسمومیت با گازمونواکسیدکربن، ۱۶ نفر مسمومیت دارویی، ۱۲۰ نفر به علت موادمخدر و روانگردان و ۵۹۳ نفر به دلیل حوادث رانندگی جانشان را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان در ادامه با تشریح فعالیت‌های عمرانی این اداره کل بیان کرد: با توجه به محدودیت‌ها برای تکمیل ساختمان پزشکی قانونی شهرستان رشت اعتبار قابل توجهی گرفته شد و انتخاب پیمانکار برای تکمیل ساختمان در شرف انجام است.

وی اظهار کرد: راه‌اندازی بخش سالن تشریح پزشکی قانونی رودبار، تکمیل بخشی از بهداشت فاضلاب مرکز تخصصی آزمایشگاهی لاکان، پی گیری تکمیل تجهیزات تخصصی و افزودن یک دستگاه تشخیص سم شناسی انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha