یدیعوت آحارنوت: ارتش ِغرق شده در غزه توان رویارویی با حزب‌الله را ندارد

تهران- ایرنا- روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» با اشاره به تهدیدات مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی درباره روی آوردن به جنگ تمام عیار علیه لبنان، از مهیا نبودن شرایط در این زمینه خبر داد و درباره پیامدهای منطقه ای آن هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «عوفر شیلح» تحلیلگر سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی در مقاله ای در رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» با عنوان «چگونه با حزب الله روبرو شویم پس از اینکه ارتش ما در غزه غرق شده است»، نوشت: روز به روز دامنه درگیری در جبهه جنگ با حزب الله لبنان تشدید می‌شود. به نظر سناریوی درگیری شدید حتمی است. سناریوی عاقلانه ای وجود ندارد که به طور اساسی اوضاع را تغییر دهد و بازگشت شهرک نشینان ساکن شمال به خانه هایشان را تضمین کند. هیچ تفکری وجود ندارد که توجیه کننده زیانی باشد که به جبهه داخلی وارد خواهد شد. درگیری شدید، ویرانی شدیدی برای ما به بار خواهد آورد.

این تحلیلگر در ادامه به ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و بی‌اعتمادی به رئیس ستاد ارتش و گزارش‌های سخنگوی ارتش این رژیم که به پایین ترین سطح خود رسیده، اشاره کرده است و اذعان کرد: پیروزی واقعی در نوار غزه به دست نمی‌آید و امکان توافق مبادله اسیران نیز روز به روز دورتر می‌شود. هیچ سیاستمداری جایگزین و راه حلی ندارد. عملکرد ارتش ناامید کننده است و ساکنان شمال هشت ماه است که از خانه و کاشانه خود رانده شده اند.

این تحلیلگر ضمن هشدار درباره وارد شدن به هرگونه درگیری تمام عیار علیه لبنان با وجود شرایط جبهه داخلی رژیم صهیونیستی، به هراس صهیونیستها و هجوم آنها برای خرید ژانوتورهای برق پس از سخنان رئیس شرکت برق رژیم صهیونیستی مبنی بر انهدم زیرساخت های برق در صورت وقوع جنگ گسترده با لبنان اشاره کرد و افزود: باید آمادگی ارتش برای این جنگ را در نظر بگیریم. پس از هشت ماه جنگ در نوار غزه و خالی شدن ذخایر مهمات و سلاح و فشار بی سابقه روی ارتش و از بین رفتن وجهه اسرائیل در دنیا، ورود به جنگ در لبنان جای بحث و جدل دارد.

این تحلیلگر در ادامه با اشاره به امکان بروز جنگ منطقه ای به دنبال حمله به حزب الله لبنان آورده است: آیا احدی به جنگ منطقه ای فکر کرده است و اینکه اوضاع به چه منوالی پیش خواهد رفت؟

وی بیان کرد: آیا ارتش اسرائیل که امروز پس از هشت ماه در غزه غرق شده است، توان از بین بردن تهدید حزب الله در جنگی برق آسا را دارد؟ اصلا خود ارتش اسرائیل این اعتماد را به خودش دارد؟ تنها راه، توقف جنگ در نوار غزه و دست یابی به راهکار در شمال و به وجود آوردن شرایطی است که امکان بازگشت ساکنان به خانه هایشان را فراهم کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha